محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با ملابرادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره‌کننده این گروه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه دیدارهای مسئولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رئیس جمهوری، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر در افغانستان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان در تهران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفت‌وگوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد. ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

این دیدار در راستای تلاش‌های جمهوری اسلامی برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان انجام شد و مهمترین هدف آن ترغیب طرف‌های افغان به گفتگوهای بین‌الافغانی، تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفتگو، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم نقش آفرینی گروه‌های افغانستانی با مشارکت و محوریت دولت این کشور برای گفت و گو و حل مشکلات افغانستان و تامین امنیت تاکید کرده است.

کد خبر 465877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha