همشهری آنلاین: ۱۰ تن از نظامیان پاکستان درپی حملات روز شنبه مهاجمان ناشناس از خاک افغانستان به مواضع این نیروها در نزدیکی نوار مشترک مرزی کشته شدند.

سرباز

به گزارش ایرنا از اسلام آباد، روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: تروریست ها از خاک افغانستان خودروی حامل مرزبانان پاکستانی در نزدیک نوار مشترک مرزی دو کشور را هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، این حملات امروز در نقطه مرزی «وزیرستان شمالی» در شمال غرب و منطقه مرزی «چمن» در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان صورت گرفت.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت حملات امروز را بر عهده نگرفته اما ارتش پاکستان همواره عناصر گروه تروریستی تحریک طالبان را برای حمله به مرزبانان و نفوذ به مناطق مرزی مقصر می داند.

واسط اردیبهشت ماه امسال نیز نیروهای پاکستانی در نزدیکی مرز افغانستان با عناصر تروریستی درگیر شدند که درپی آن ده ها تروریست کشته و سه نظامی پاکستانی نیز جان خود را از دست دادند.

دولت پاکستان در اعتراض به حمله تروریست ها از خاک افغانستان کاردار سفارت این کشور در اسلام آباد را احضار کرد. دولت اسلام آباد می گوید: گروه تحریک طالبان موسوم به (تی تی پی) پس از راه اندازی عملیات گسترده از سوی ارتش این کشور به افغانستان گریخته و با ایجاد پایگاه هایی، نقاط مرزی پاکستان، نیروهای امنیتی و روستاهای مجاور در این منطقه را هدف حملات خود قرار می دهد.

کد خبر 449432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha