با آنکه ماه‌ها از تصویب قانون لزوم نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکان می‌گذرد، اما بسیاری از پزشکان هنوز به این قانون تن نداده‌اند و در برابر آن مقاومت می‌کنند تا از پرداخت مالیات فرار کنند.

کارتخوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این رابطه با بیان اینکه پزشکان تمایلی به مشخص شدن تراکنش‌های مالی خود ندارند، گفت: عدم استفاده پزشکان از کارتخوان به دلیل درآمد چند ده میلیونی آن‌ها در روز است.

مسعودی درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی گفت: یکی از مشکلات بودجه‌ای کشور اتکا به نفت است. وقتی تمام منبع بودجه ما تک‌محصولی می‌شود، با نوسانات مختلفی که در این حوزه پیش می‌آید، برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه و پیشرفت با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین استفاده از مالیات می‌تواند کشور را از حالت تک‌منبعی خارج کند. 

وی افزود: متأسفانه در ایران فاصله بین فقر و غنا زیاد است و این فاصله طبقاتی بسیاری از مردم را ناراضی و بحران‌های اجتماعی را تشدید کرده است. استفاده از مالیات می‌تواند فاصله طبقاتی را کم کند و باعث توسعه کشور شود.

مسعودی ادامه داد: بسیاری از کسانی که درآمدهای کلان دارند، مالیات نمی‌دهند. در حالی که از درآمد افراد عادی که زندگی‌شان با مشکل مواجه است، مالیات کسر می‌شود. الان دیگر یک گاری میوه‌فروشی هم دستگاه کارتخوان دارد. اما پزشکان تمایلی به مشخص شدن تراکنش‌های مالی خود ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دولت بر اشخاصی که فرار مالیاتی دارند شناخت دارد و ابزار مقابله با آن را نیز دارد. بنابراین باید با جدیت تمام جلوی این مسأله را بگیرد.

کد خبر 474236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha