نخستین دهکده ورزشی و تفریحی روباز شهر تهران در منطقه ۲۲ به نام «لیدا فریمان» بانوی پرچمدار کاروان ایران در المپیک سال ۱۹۹۶ میلادی نامگذاری شد. این دهکده ورزشی مجموعه ورزشی در مساحتی بیش از ۱۸ هزار متر مربع با هدف ارائه خدمات بهینه به شهروندان این هفته با حضور «پیروز حناچی» شهردار تهران افتتاح می شود.

پاتوق ورزشی

همشهری آنلاین، ثریا روزبهانی

«علیرضا خامسیان» مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ درباره این مجموعه ورزشی توضیحات بیشتری می دهد و می گوید: «لیدا فریمان، بانوی تیرانداز ایرانی در سال ۱۹۹۶ میلادی (۱۳۷۵) تابوشکنی کرد و به‌ عنوان نخستین زن پرچمدار ایران در مقابل همه ورزشکاران و کاروان های ورزشی در المپیک آتلانتا رژه رفت. او همچنین نخستین بانوی محجبه تاریخ المپیک که در بازی‌های آسیایی پوسان کره جنوبی هم به مدال برنز دست یافته است تا اولین مدال‌آور ایران در این بازی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب شود. این نامگذاری انجام شد تا به بانوان در زمینه های فرهنگی و ورزشی بیشتر توجه شود و بتوانیم سرانه های ورزشی آنها را ارتقا دهیم. » او در ادامه به امکانات و ویژگی های این دهکده ورزشی اشاره می کند و می گوید: «این پروژه با محوریت شعار محله‌گرایی و محله‌محوری که در دوره جدید مدیریت شهری مورد تأکید قرار گرفته و افتتاح می شود. امکانات این دهکده شامل مسیر تندرستی با خط ویژه تردد معلولان در مساحت ۸۵۰ متر، ست کامل بدنسازی ویژه معلولان در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع  و زمین های ورزشی بدمینتون، والیبال و والیبال ساحلی، بسکتبال، فوتبال محله ای و میزهای پینگ پنگ، شطرنج و فوتبال دستی از نوع پارکی و هم برای معلولان است. »

خامسیان درباره دیگر پروژه های آماده بهره برداری این منطقه هم می گوید: «یکی از اولویت‌های مدیریت جدید شهری در منطقه ۲۲، افزایش سرانه‌های عمومی است. چراکه متأسفانه در زمان شکل گیری و ساخت و سازها در منطقه ۲۲ به سرانه‌های عمومی توجهی نشده بود. اکنون این موضوع برای شهروندان این منطقه چالشی را ایجاد کرده است. به همین دلیل در دوران مدیریت شهری تلاش شد برای ارتقای سرانه های عمومی باتوجه به اختیارات شهرداری، پروژه‌هایی به بهره برداری برسد. از این رو در دی ماه ۵۵ پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فرهنگی افتتاح می شود. » بخشی از این پروژه‌های مانند مجموعه رستوران کافی‌شاپ و پذیرایی بوستان آبشار تهران و مجموعه بازار میوه و تره‌بار آزادشهر با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است. همچنین منطقه ۲۲ یک منطقه گردشگری است و می‌طلبد که با توجه به ویژگی‌های این منطقه پروژه‌هایی با محوریت این موضوع طراحی و اجرا شود. به همین دلیل گذر فرهنگی «تاراز» را در ضلع شمال دریاچه خلیج فارس به طول هزار و ۱۰۰ متر به بهره برداری خواهد رسید. در این گذر فرهنگی سردیس‌های ایل بختیاری نصب شده و قرار است این گذر به پاتوقی برای حضور گروه‌های موسیقی و فرهنگی و هنری از جمله تئاترهای خیابانی تبدیل شود. »  مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ می گوید: «هدف شهرداری از اجرای این پروژه ها، ارتقا احساس تعلق محلی شهروندان در منطقه ۲۲ است. به همین خاطر قصدداریم از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس  عبور کنیم و در دوره جدید مدیریت شهری پروژه‌های کوچک‌مقیاس را مورد توجه قرار دهیم.»

کد خبر 473383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha