شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس کلانشهر اصفهان و برخی از شهرهای تابعه این استان به دلیل آلودگی هوا در روز شنبه ۳۰ آذر خبر داد.

تعطيلي مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش جمعه‌شب به مصوبه‌ کارگروه ویژه آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و دوره‌های ابتدایی در نواحی شش‌گانه شهر استان اصفهان و مناطق آموزش‌وپرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغبهاداران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، بُرخوار، مبارکه و کاشان به‌منظور مدیریت، کنترل و جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و مواجه نشدن گروه‌های حساس با مشکلات ناشی از آلودگی هوا امروز تعطیل است.

وی بیان کرد: این کارگروه مصوبه‌های دیگری هم درزمینهٔ جلوگیری از انجام فعالیت ورزشی انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز و رعایت الگوی مصرف سوخت از سوی مشترکان داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، خودداری از تردد با وسایل نقلیه شخصی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و تردد نکردن خودروها در محدوده‌های ترافیکی زوج و فرد را از دیگر مصوبه‌های این کارگروه عنوان کرد.  

بنابر توصیه کارشناسان، شهروندان و به‌ویژه گروه‌های در معرض خطر و حساس مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می‌کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به‌کارگیرند و در صورت امکان از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.

افراد دارای بیماری انسداد دستگاه تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی، عروقی بیشتر از دیگران باید نکات را رعایت کرده و با خودداری از فعالیت در فضاهای باز، در منزل استراحت کنند.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفرتا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 471668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha