تلاش و پیگیری شورایاران محله جوادیه برای راه‌اندازی مجدد تنها باجه بلیت‌فروشی آن نتیجه داد و از این پس شهروندان برای تهیه یا شارژ بلیت اتوبوس و مترو دغدغه‌ای ندارند.

شهرداری

همشهری آنلاین‌ـ رضانیکنام: سال‌ها پیش باجه بلیت‌فروشی خیابان ۲۰متری محله جوادیه تعطیل و از آن به بعد دردسر شهروندان برای تهیه بلیت اتوبوس بیشتر شد. اهالی به ناچار به باجه‌های فروش بلیت محله‌های دیگر مثل میدان راه‌آهن مراجعه می‌کردند که انرژی و وقت زیادی از آنها می‌گرفت. این کمبود و نارضایتی مردم مدت زیادی طول کشید تا اینکه با پیگیری شورایاران محله جوادیه، این باجه بلیت‌فروشی پس از گذشت ۱۵ سال دوباره راه‌اندازی شد. البته با این تفاوت که به جای بلیت، اهالی می‌توانند کارت بلیت خریداری یا شارژ کنند.

 

«اکبر مقدم» دبیرشورایاری محله جوادیه در این‌باره می‌گوید: «محله جوادیه مثل سابق کم جمعیت و کوچک نیست. به دلیل تعداد خطوط اتوبوسرانی و راه‌اندازی ایستگاه مترو، ساکنان محله جوادیه بیش از پیش به باجه فروش بلیت نیاز داشتند. بنابراین راه‌اندازی باجه بلیت‌فروشی به‌عنوان خواسته مهم اهالی پیگیری شد.»

مقدم ادامه می‌دهد: «از آنجا که شورایاران برخاسته از مردم هستند و از نزدیک مشکل آنها را حس می‌کنند، تصمیم گرفتند یکی از اولویت‌های اساسی هم‌محله‌ای‌ها را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک پیگیری و رفع کنند. بر این اساس مکاتباتی با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۶ و مسئولان سامانه۴ اتوبوسرانی انجام شد و آنها در جریان این خواسته قرار گرفتند. ضمن اینکه استشهادیه محلی با امضای تعداد زیادی از شهروندان و کاسبان تهیه شد. »

معتمد محله جوادیه می‌افزاید: «در این استشهادیه محلی، مردم به دردسرهای نبود باجه بلیت‌فروشی اشاره کردند. همچنین از مسئولان مربوطه خواسته شد تا تنها باجه بلیت‌فروشی محله جوادیه را دوباره فعال کنند.»

او در پایان از مساعدت و همکاری مدیریت شهری منطقه ۱۶، به‌ویژه مدیران اتوبوسرانی سامانه۴ قدردانی می‌کند و می‌گوید: «اکنون که خطوط اتوبوس‌های تندرو و مترو از محله جوادیه می‌گذرد، مسلماً استفاده مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیشتر شده، در نتیجه مسئولان تصمیم گرفتند تا خواسته اهالی را هرچه سریع‌تر اجابت کنند.»

«هوشنگ کریمی»، رئیس اداره اتوبوسرانی سامانه۴ تندرو در این زمینه می‌گوید: «۱۵سال پیش باجه بلیت‌فروشی محله جوادیه به دلیل مسائل مالی تعطیل شد. آن زمان این باجه بلیت‌فروشی مشتری کمی داشت و دایر بودن آن فقط ضررو زیان داشت. اکنون شورایاران محله جوادیه عقیده دارند که راه‌اندازی مجدد باجه بلیت‌فروشی در خیابان ۲۰متری جوادیه با استقبال شهروندان مواجه خواهد شد و برخلاف گذشته صرفه اقتصادی دارد.»

کریمی ادامه می‌دهد: «با ایجاد چند ایستگاه مترو و اتوبوس راه‌اندازی باجه فروش بلیت درجوادیه ضروری به نظر می‌رسید که پس از پیگیری‌ها راه‌اندازی شد تا شهروندان ساکنان جوادیه، نیازهای‌شان را در محل زندگی خود برآورده کنند.»

کد خبر 471280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha