جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی قصور و تقصیر دستگاه‌ها در مقابله با آلودگی هوا و بررسی آن از سوی قوه قضائیه شدند.

سیدفرید موسوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدفرید موسوی در این‌باره گفت: چند سال پیش قانون هوای پاک در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا کمتر شاهد چنین روزهای آلوده‌ای باشیم اما متاسفانه خیلی از دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود تعلل کردند.

وی افزود: به همین منظور به همراه جمعی از نمایندگان عضو مجمع نمایندگان استان تهران درخواست کردیم بر اساس ظرفیت ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، استنکاف از اجرای قانون توسط دستگاه‌ها بررسی و در صورت تأیید مجلس شورای اسلامی موضوع جهت رسیدگی کوتاهی‌ها به قوه قضائیه ارسال شود.

در نامه نمایندگان تهران مجلس به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی آمده است: احتراماً همچنان که مستحضرید شهر تهران و برخی از کلان‌شهرهای کشور در روزهای اخیر با معضل آلودگی هوا روبه‌رو هستند و این امر سلامت شهروندان را به شدت مورد تهدید قرار داده است. متاسفانه به دلیل عدم اراده جدی دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای تکالیف قانونی، وضعیت جاری حادث شده است. امضاکنندگان حاضر درخواست دارند در اجرای مفاد ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی چگونگی اجرای قانون هوای پاک بررسی و در خصوص دستگاه‌های خاطی حسب تبصره یک ماده مذکور اقدام شود.

این نامه به امضای نمایندگان تهران، در مجلس رسیده است.

کد خبر 470815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha