رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت که شاهد فرافکنی و پاسکاری مسئولان در موضوع بوی نامطبوع تهران هستیم.

محسن هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در یک‌صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به واقعه انتشار بوی نامطبوع و ازدحام در مترو و آلودگی هوا، اظهار کرد: هفته گذشته شاهد دو اتفاق بودیم؛ واقعه اول انتشار مجدد بوی نامطبوع در فضای تهران بود و واقعه دوم، ازدحام شدید در برخی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نکته که درباره هیچ یک از این دو واقعه شاهد تحرک خاص، ابتکار یا فعالیت ویژه‌ای از سوی مسئولان اجرایی نیستیم، افزود: احساس کردم شاید این وقایع از نظر مسئولان ساده و تکراری به نظر برسد. اگر مسئولان نگاهی متفاوت به این وقایع داشتند، طبیعتاً می‌توانستند با اقدامات اجرایی و پیگیری مستمر آن‌ها را حل کنند، اما بی‌تفاوتی و کرختی نسبت به مشکلات، بزرگ‌ترین آسیبی است که می‌تواند یک مدیریت را دچار خود کند.

وی تصریح کرد: در حوزه بوی نامطبوع شهر، حدود یک سال است شاهد پاس‌کاری موضوع و فرافکنی آن به یکدیگر از سوی مسئولان مربوطه هستیم و تکلیف قطعی موضوع مشخص نمی‌شود. ۳ مساله پسماند، فاضلاب و نشت گازهای زیرزمینی به عنوان عوامل احتمالی بوی نامطبوع معرفی شده‌اند، که دست‌کم در حوزه پسماند مدیریت شهری مسئول است و تاکنون با وجود همه شعارها و وعده‌هایی که در دهه‌های گذشته داده شده، مساله پسماند تهران بدون تفکیک و به صورتی غیربهداشتی جمع‌آوری و در کهریزک دفن می‌شود و معضل آلودگی هوا، روان‌آب‌ها، آسیب‌های اجتماعی ناشی از زباله‌گردی و مسائل دیگری را ایجاد می‌کند. در حالی که اگر یک طرح اصولی در حوزه پسماند اجرا می‌شد، مانند بسیاری از شهرهای توسعه‌یافته جهان، نه‌تنها هیچ یک از این مسائل به وجود نمی‌آمد بلکه درآمد هنگفت چند هزار میلیارد تومانی نیز برای مدیریت شهری ایجاد می‌شد و مساله مافیای زباله و معضل زباله‌گردها نیز حل می‌شود.

هاشمی درباره مساله ازدحام در مترو و کمبود قطار که با افزایش قیمت بنزین شدیدتر نیز شده است، توضیح داد: چندین سال است با وجود مصوبات مثبت دولت، اقدام اجرایی موثری برای تامین واگن برای مترو تهران صورت نمی‌گیرد و موضوع در هزارتوی بوروکراسی بین دستگاه‌های مختلف سرگردان مانده است که امیدواریم با جلسه مثبت هفته گذشته از این هزار تو خارج شویم و واگن تامین شود.

وی اضافه کرد: البته این به معنای آن نیست که مسئولیت مشکلات فعلی جامعه را فقط متوجه دولت کنیم، بلکه نظام بوروکراسی ما دچار یک ناکارآمدی مزمن و همیشگی بوده است که افزایش مشکلات خارجی و تحریم‌ها، موجب شده تاثیرات آن افزایش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و مسئولان، در مشکلات امروز سهیم‌ هستند و فرافکنی شخصیت‌ها و مسئولان مختلف موجب نمی‌شود مردم حساب بخشی از مسئولان را از وضعیت موجود جدا کنند. انتظار به‌حق شهروندان آن است که پس از ۴۰ سال تحمل هزینه‌های مسئولان توسط مردم، در این شرایط سخت، مدیران و مسئولان با پذیرش ریسک و مخاطرات تصمیم‌گیری، اقدامی برای کاهش فشار از زندگی مردم صورت دهند.

وی تاکید کرد: نباید تصور کنیم فرصت خدمت همیشگی است. حدود ۲۰ ماه تا پایان مسئولیت این دوره مدیریت شهری باقی مانده است که باید از هر ساعت و روز آن برای انجام خدمت و گره‌گشایی از امور مردم استفاده کرد.

کد خبر 470791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha