جمعه ۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: می‌توان با پول خوشبختی و خوشحالی را خرید به شرطی که آن را برای دیگران و کارهای عام‌المنفعه خرج کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دانشمندان با انجام یک تحقیق به این نتیجه رسیده‌اند. در این تحقیق که در دانشگاه بیریتیش کلمبیا انجام شده است ثابت شده که مردم هنگام دادن چیزی احساس بهتری دارند تا هنگام دریافت آن.

دانشمندان در این تحقیق سه آزمایش متفاوت انجام دادند تا میزان خوشحالی مردم را هنگامی که برای خودشان پولی خرج می‌کنند و هنگامی که این پول را برای دیگران خرج می‌کنند اندازه بگیرند. آنها در این آزمایش‌ها به این نتیجه رسیدند که  احساس خوشحالی که هنگام خرج کردن پول برای خود به دست می‌آید کم‌تر از موقعی است که مثلا فرد با این پول برای یک انسان محتاج یک وعده غذا می‌خرد.

پیش از این محققان کشف کرده بودند که میان انجام کارهای خیریه و عام‌المنفعه و شادی افراد رابطه مستقیمی وجود دارد اما حالا با نتایج تحقیق جدید مشخص شده است کمک‌های نقدی عام‌المنفعه خود یکی از دلائل اصلی ایجاد احساس خوشحالی در افراد است.

نکته جالبی که دانشمندن در این تحقیق به آن دست یافته‌اند این که است میزان پولی که مردم خرج می‌کنند در ایجاد خوشحالی بیشتر در آن‌ها اهمیت ندارد بلکه این که این پول چگونه خرج می‌شود برای شادتر شدن مردم مهم‌ است.

کد خبر 46961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز