دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

ترجمه - مصطفی بذرگر: شما آن چیزی هستید که آن را می‌خورید! چه عبارت غیرمعمولی.

طرح - اجتماعی

 بیایید این عبارت را دقیق‌تر بیان کنیم: چیزهایی که می‌خورید در سلامتی‌تان منعکس خواهند شد. در واقع، سبک زندگی یک شخص روی تمامی جنبه‌های زندگی او تأثیر می‌گذارد. استاندارد ایده‌آل برای سلامتی، یک سبک متعادل زندگی است. آیا شما از لحاظ جسمانی، فکری و معنوی به سبک متعادلی زندگی می‌کنید؟

سبک جسمانی در زندگی

آیا هنگامی که صبح از خواب برمی‌خیزید، احساس طراوت و تازگی می‌کنید؟ آیا حداقل یک‌بار در روز فعالیت بدنی انجام می‌دهید تا ضربان قلبتان منظم شود؟ شاید شما یکی از این کارها را انجام می‌دهید: به‌مدت یک ساعت پیاده‌روی سریع می‌کنید، حدود 45دقیقه حرکات ورزشی یا نرمشی انجام می‌دهید، به رشته ورزشی مورد علاقه خود می‌پردازید یا حرکات سبک ایروبیک انجام می‌دهید. بدن در روز حداقل یک‌بار به انجام حرکات ورزشی نیاز دارد. اگر شغل شما اصطلاحا پشت میز نشینی است، هر یک ساعت از جا برخیزید و چند حرکت کششی انجام دهید تا خون در عضلات شما به گردش درآید. وقتی به خانه رسیدید در خانه قدم بزنید یا چند حرکت سبک ایروبیک انجام دهید.

آیا در روز حداقل 4 نوع میوه و سبزی تازه می‌خورید؟ برای داشتن سلامتی، شما باید در روز حداقل 4 نوع میوه و سبزی تازه بخورید. بیشتر متخصصان تغذیه می‌گویند: خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ این اطمینان را حاصل می‌سازد که بدن شما میزان لازم از مواد مغذی را که روزانه باید جذب شوند تا سالم بمانید، دریافت می‌کند.

بدین‌منظور مثلا می‌توانید با صبحانه‌تان یک عدد سیب قرمز بخورید، به همراه ناهارتان یک پرس سالاد سبزیجات سبز بخورید، به‌عنوان میان‌وعده یک عدد پرتقال نارنجی بخورید و به همراه شام یک پرس سالاد کلم بنفش بخورید. شما متوجه مطلب شدید. درست است؟

سبک فکری- عاطفی در زندگی

اگر فردی از لحاظ عاطفی متعادل باشد، از هیچ نظر احساس کمبود یا نیاز نمی‌کند؛ حتی اگر چیز زیادی نداشته باشد. پول، خوشحالی به همراه نمی‌آورد. داشتن پول عالی است و هیچ شکی هم در این باره نیست. اگر در زندگی خود هر روز فقط سر کار برویم، می‌توانیم پول بیشتری به دست آوریم که به آن پول واقعا نیاز نداریم. در آن صورت یک ناهماهنگی در زندگی ما ایجاد می‌شود. در کنار شغل خود چه کار دیگری انجام می‌دهید؟ آیا سرگرمی یا فعالیت دیگری دارید که به انجام آن مشغول شوید؟
برخی افراد به سبب باری که از گذشته بر دوش دارند، از لحاظ فکری و عاطفی بیمار هستند. شاید آنان پدر و مادری معتاد داشته‌اند یا در کودکی احساس می‌کرده‌اند که کسی آنها را دوست ندارد و همه آنها را به حال خود گذاشته‌اند. هر چه هست، باید از جای خود حرکت کرد. وقتی آینده خود را پیش رو دارید به پرورش دادن یک گذشته مجروح ادامه ندهید. باری که بر دوش دارید را برطرف کنید و خود را التیام دهید. برای امروز زندگی کنید.

افرادی که از لحاظ فکری متعادلند در مورد آنچه هستند احساس خوبی دارند. آنها به‌طور کلی روابط خوبی با دیگران دارند. داشتن سلامت فکری به این معنی نیست که شما هرگز احساسات منفی نخواهید داشت بلکه بدین معنی است که شما به احساسات منفی‌تان اجازه نخواهید داد شما و رفتارتان را کنترل کنند. طبیعی است که عواطف خود را درک کنیم. درک عواطف چیزی نیست که در اینجا درباره آن حرف بزنیم. اگر فردی هنوز در حال لایروبی ماه‌ها و سال‌های گذشته است، این شخص از لحاظ فکری طبیعی نیست. اگر ما یک گذشته منفی داریم باید آن را برطرف کنیم و التیام ببخشیم. زندگی، استرس و چالش‌های خود را خواهد داشت. افرادی که از سلامت فکری برخوردارند با چالش‌هایشان روبه‌رو می‌شوند و به جای اینکه در این چالش‌ها متوقف شوند، آنها را برطرف می‌کنند.

سبک معنوی در زندگی

وابستگی به دیگران، اعتیاد، احساسات منفی و مهارت ناکافی برای برقراری ارتباط، همه به این دلیل است که ما بیشتر جذب عوامل فیزیکی زندگی خود شده‌ایم تا عوامل معنوی. تعادل بین عوامل فیزیکی و معنوی کجاست؟
یک فرد باید مفاهیم اساسی درباره خدا و اینکه خدا چه تأثیری در زندگی آنها می‌گذارد را بیاموزد. در واقع، ارتباط شما با خدا از طریق عبادت، افکار، اعمال و سبک زندگی‌تان به‌وجود می‌آید. هر کجا که باشید و هر وقت که بخواهید خدا در فکر و قلب شماست. معنویت شما همان چیزی است که شما آن را می‌سازید.

سلامت جسمانی، فکری و معنوی شما یک متاع ارزشمند است. جسم و فکر شما هر روز پیرتر می‌شود و این بدان معنی است که شما جوان‌تر نمی‌شوید. اگر هم‌اکنون از سلامتی خود مراقبت نکنید تمامی حوزه‌های سلامتی شما سریع‌تر آسیب خواهند دید. شما می‌توانید سلامتی خود را کنترل کنید، البته اگر کنترل آن را به دست گیرید.

کد خبر 136465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز