شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

افرادی که معنای حقیقی زندگی را پیدا می‌کنند خصوصیت مهمی دارند و آن این است که سعی می‌کنند از زندگی درس بگیرند.

طرح - اجتماعی

آنان از حوادث خوب و بدی که برایشان پیش می‌آید درس می‌گیرند اما عده‌ای هم فکر می‌کنند زندگی فقط برای افراد برنده خوب است و فقط کسانی که وضع مالی خوبی دارند می‌توانند از زندگی لذت ببرند. اما این افراد با این تفکر خود نمی‌توانند چیز زیادی از زندگی بیاموزند زیرا زیبایی و پیچیدگی آن را نمی‌بینند.

زندگی همیشه به ما چیزی یاد می‌دهد. باید انتظار داشته باشیم که زندگی هر روز چیز جدیدی به ما عرضه کند. اما اگر هر روز را کسل کننده ببینیم، بخش اعظم آنچه را زندگی می‌خواهد به ما نشان دهد از دست می‌دهیم.

در واقع بسیاری از موقعیت‌ها و اشخاصی که در زندگی با آنها روبه‌رو می‌شویم نمادهایی هستند که به ما کمک می‌کنند بهتر دنیا را بشناسیم.

ممکن است هر روز زندگی وجوه مختلف خود را به ما نشان دهد اما ما باید بتوانیم در هر شرایطی مقاوم باشیم؛ چه زمانی که روزهای سختی را تجربه می‌کنیم و چه زمانی که موفق می‌شویم و احساس خوبی داریم.

مهم نیست که در اطرافمان چه می‌گذرد، مهم این است که در درون ما چه اتفاقی می‌افتد. این ما هستیم که بر پیرامون خود اثر می‌گذاریم. باید خودمان را به شکلی که هستیم بپذیریم و نقاط ضعف و کمبودهای خود را قبول کنیم. باید ارزش‌های خود را بدون توجه به نظر دیگران به خاطر بسپاریم.

شما توانمندید!

به راستی که گاهی ما فراموش می‌کنیم از چه توانایی‌هایی برخوردار هستیم و چه آزادی عملی داریم؛ اگر بخواهیم می‌توانیم قهرمان زندگی خود باشیم، اگر بخواهیم می‌توانیم رفتاری ناآگاهانه داشته باشیم و زندگی خود را تباه کنیم، می‌توانیم از خودمان متنفر باشیم یا به خودمان عشق بورزیم. هیچ عاملی ما را بازنخواهد داشت. اگر فکر کنیم که از دیگران بهتریم، آزادیم که اینگونه فکر کنیم.

در واقع ما آزادیم به هر شکلی که می‌خواهیم عمل کنیم؛ اما باید بدانیم افکار، اعمال و رفتار ما پیامدهای خود را دارند و در ارتباط با دیگران تاثیر خود را خواهند داشت.

هنگامی که بدانیم اندیشه و اعمال ما پیامدهایی به همراه دارند، می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم. آیا هرگز متوجه شده‌اید گاهی کارهایی می‌کنید که به سودتان نیست؟

نکته قابل توجه اینجاست که همه ما آزادی فکرکردن داریم؛ اما این موضوع می‌تواند اسباب ناراحتی یا خشنودی ما شود.
اگر زندگی رضایت‌بخشی نداشته باشیم، ممکن است بخواهیم بعضی از اندیشه‌های خود را بررسی کنیم و آنها را تغییر دهیم.
وقتی احساس خوبی نداریم و حالمان بد است بیشتر به اطرافیان خود اجازه می‌دهیم که حق ما را ضایع کنند و هر طوری که مایلند با ما رفتار کنند. ممکن است حتی خودمان هم ندانیم که چنین کاری می‌کنیم؛ اما این موضوع حقیقت دارد. بنابراین هنگامی که در ارتباط با دیگران مشکلی پیش آید، می‌توانید ابتدا حال خود را بررسی کنید و ببینید در آن هنگام چه حالی داشتید.

فراموش نکنید هیچ یک از ما بی‌عیب و نقص نیستیم و همه ما اشکالاتی داریم. بنابراین توقع نداشته باشید همیشه حالتان خوب باشد و هیچ‌گاه هم مرتکب خطایی نشوید. سعی خود را بکنید و درست عمل کنید ولی اگر گاهی هم موفق نشدید، خودتان را ببخشید. البته هرگز به شرایط کامل برای دستیابی به شادمانی و موفقیت نمی‌رسیم. آنچه برای ما اتفاق می‌افتد بستگی به این دارد که روی چه موضوعاتی تمرکز کرده‌ایم و وقت گذاشته‌ایم و چگونه برای تحقق رویاهایمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مشتاق باشید!

هر روز زندگی فرصت تازه‌ای برای ماست که اتفاق جدیدی برایمان بیفتد. اما متاسفانه ما همیشه شور و شوق زندگی کردن را نداریم. ما از همه روزهای زندگی‌مان به خوبی بهره‌برداری نمی‌کنیم. ممکن است گاهی به قدری درگیر مسائل زندگی باشیم که فراموش کنیم باید لذت بیشتری از لحظات خود ببریم و این در واقع حق ماست و ما شایستگی آن را داریم.

به تمام جنبه‌های زندگی خود بها بدهید و بپذیرید که زندگی همیشه یک‌جور پیش نمی‌رود. نظرات دیگران را بشنوید و گاهی از آنها کمک بگیرید ولی نگذارید آنها به جای شما تصمیم بگیرند؛ به خودتان اعتماد کنید و با بالابردن سطح آگاهی و دانش خود بیشتر از زندگی لذت ببرید.

ما نمی‌دانیم زندگی فردا برای ما چه ارمغانی خواهد داشت اما می‌توانیم منتظر بهترین‌ها باشیم. ولی بهتر است قبل از هر چیز زندگی خود را به خوبی بررسی کنیم و بدانیم در چه شرایطی قرار داریم و خواهان چه شرایطی هستیم.

کد خبر 136211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز