مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که شیوع گرایش به مصرف ماده مخدر گل بین دانشجویان در حال افزایش است، گفت که این ماده باعث وابستگی روانی فرد مصرف‌کننده می‌شود.

ماده مخدر گل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آزاده اولیایی مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی گفت: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد بهزیستی بر خانواده کانابیس‌ها از جمله حشیش و گل متمرکز است. کانابیس‌ها طبقه‌ای از مواد اعتیادآور هستند که از جمله شناخته‌شده‌ترین آنها می‌توان به حشیش، گل و ماری‌جوانا اشاره کرد.

وی افزود: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد بهزیستی، اعتیاد به هر ماده مضر از جمله سیگار را دربر می‌گیرد. در پیشگیری‌های اولیه، آموزش‌ها در مورد حشیش، کوکائین و هروئین یکسان است، هر چند این مواد عوارض متفاوتی دارند اما فعالیت‌های آموزشی و آگاه‌سازی درباره آنها یکسان است.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در این آموزش‌ها پیامدهای مصرف انواع مواد اطلاع‌رسانی می‌شود. در این میان، درمان اعتیاد به برخی مواد آسان‌تر است. به طور مثال، درمان اعتیاد به مواد محرک سخت‌تر است.

اولیایی ادامه داد: مواد خانواده کانابیس‌ها و شیشه وابستگی روانی دارند و درمان آنها سخت است چون مواد نگهدارنده در این مواد کمک می‌کند سهم روان‌درمانی در آنها بیشتر شود.

وی درباره اعتیاد به گل و حشیش اظهار کرد: باور اشتباهی بین دانشجویان شکل گرفته است مبنی بر این‌که گل اعتیادآور نیست. این باور بین خودشان دهان به دهان می‌چرخد، بنابراین میزان شیوع آن در حال افزایش است.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: با برگزاری کمپین و ساخت کلیپ در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت داریم. کلیپ‌هایی از سوی بهزیستی ساخته می‌شود که نام و نشان سازمانی ندارد و بهزیستی فقط در پشت صحنه است و هدف آن نیز معطوف به آگاه‌سازی‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

کد خبر 469373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha