مدیر کل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وکلای متخصص در حوزه مواد مخدر به جای دفاع از قوانین این حوزه، از قاچاقچیان دفاع می‌کنند.

محمد ترحمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد ترحمی مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا ما در حوزه مواد مخدر وکلای متخصص داریم یا خیر، اظهار کرد: بله، وکلای متخصص در این حوزه داریم ولی متاسفانه آنها دفاع از قاچاقچیان را برعهده می‌گیرند، نه دفاع از قانون مبارزه با مواد مخدر.

ترحمی در پاسخ به این ادعا که این وکلا می‌گویند دفاع ما از ماهیت اصلی پرونده است نه جرم، گفت: من فکر می‌کنم این صحبت‌ها بهانه است چراکه در واقع آن وکیل دارد از قاچاقچی دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: البته در قانون دادرسی برای مجرم، متهم و محکوم حقوقی در نظر گرفته شده است و نباید آنها (قاچاقچیان) را از حداقل حقوق انسانی محروم کرد. داشتن وکیل یکی از این حقوق است که در همه مراحل هر فرد می‌تواند آن را داشته باشد. مخصوصا کسی که اتهامی به او وارد می‌شود حتما باید وکیل بگیرد. قانون دادرسی کیفری و قانون اساسی ما برای فرد حق دفاع در دادگاه صالح را محفوظ می‌دانند. اما این‌که می‌گویید آیا وکلا می‌توانند در این زمینه کار کنند، من فکر می‌کنم چون بسیاری از آنها وارد مباحث حاشیه‌ای می‌شوند شاید نتوانند به‌درستی از قوانین دفاع کنند و در واقع از فرد قاچاقچی دفاع می‌کنند.

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: وکیل خانواده را در نظر بگیرید. وقتی او پرونده طلاق را برعهده می‌گیرد، باید در راستای صیانت از خانواده اقدام کند، اما می‌بینید که این کار را انجام نمی‌دهد بلکه به وظیفه قانونی خود در حدود قوانین به فصل یک خانواده کمک می‌کند، نه وصل آن. وکلای مواد مخدر هم همین‌طور هستند.

کد خبر 470265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha