وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهار آنفلوآنزا در کشور خبر داد و ارائه آموزش‌های لازم و همراهی‌ مردم را در این زمینه موثر دانست.

نمكي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به استان سمنان، در جمع خبرنگاران از مهار آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: با ارائه آموزش‌های لازم و همراهی‌های مردم امروز از پیک حاد آنفلوآنزا عبور کردیم. 

وی اظهار کرد: میزان رشد و پراکندگی آنفلوآنزا کمتر شده و این بیماری مهار شده است. 

  • تامین شدن انسولین به ‌اندازه کافی 

نمکی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود برخی داروها و از جمله آنسولین از تامین داروهای لازم خبر داد و تصریح کرد: کمبود انسولین در کشور وجود ندارد و در حال حاضر این دارو به اندازه کافی وجود دارد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از ‌هزار پروژه در کشور خبر داد و افزود: تا هفته سلامت در اردیبهشت ۹۹ به طور هفتگی ۲۰ و ماهانه ۵۰ پروژه بهداشت و درمان در کشور افتتاح می‌شود. 

وی از افتتاح ۶۶ بیمارستان کشور تا اردیبهشت ۹۹ خبر داد و گفت: خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری، اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته است و تلاش می‌کنیم همه پروژه‌ها را تکمیل و افتتاح کنیم. 

نمکی در پاسخ به پرسشی در خصوص جذب نیروی جدید در وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: فرایند جذب ۱۰ هزار نیروی جدید به زودی آغاز خواهد شد.

بر طبق این گزارش، وزیر بهداشت به منظور افتتاح و بازدید از ۳ پروژه بهداشت و درمان شهرستان‌های شاهرود و میامی به استان سمنان سفر کرده است. این عضو کابینه پس از میامی راهی شهرستان شاهرود می‌شود تا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اورژانس بیمارستانی کشور را در مسیر شاهراه بزرگ تهران ـ مشهد در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود افتتاح کند. 

مرکز درمانی ناباروری و نازایی بیمارستان بهار از دیگر پروژه‌هایی است که در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شاهرود به بهره‌برداری خواهد رسید. 

کد خبر 469150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha