چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با پنجمین سالگرد اشغال عراق، فعالان ضد جنگ در آمریکا قصد دارند چهارشنبه (29 اسفند) تظاهرات گسترده ای را در بیشتر مناطق آمریکا برگزار کنند.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، بر همین اساس امروز شهرهای واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو، دالاس و تعداد دیگری از شهرهای بزرگ آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات ضد جنگ خواهند بود.[تظاهرات ضدجنگ در انگلیس، آمریکا و ایتالیا]

به گفته سازمان دهندگان تظاهرات امروز، در راهپیمایی‌های امروز علاوه بر آنکه از دولت آمریکا خواسته می‌شود تا هر چه سریعتر عراق را ترک کند، مراسمی نیز به منظور یادبود کشته شدگان جنگ عراق برگزار می شود.

گفته می‌شود که در تظاهرات امروز واشنگتن و نیویورک، مخالفان جنگ افروزی‌های بوش قصد دارند با مسدود کردن خیابان‌های اصلی، اعتراض خود را به سیاست‌های جنگ طلبانه کاخ سفید نشان دهند.

بر اساس این گزارش، در حالی که در آستانه ورود  به ششمین سال حمله به عراق هستیم [دفاع بوش از جنگ در پنجمین سالگرد هجوم نظامی به عراق] و فقط تلفات ارتش آمریکا در این سالها به حدود چهار هزار کشته رسیده است و با وجود آنکه جامعه آمریکا خواهان خروج نظامیان این کشور از عراق است، اما بوش همچنان برادامه حضورنظامیان آمریکا در عراق اصرار دارد

کد خبر 46889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز