شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

اگر به خوردن قهوه علاقه دارید ولی نمی‌توانید تلخی آن را تحمل کنید، در عین حال می‌خواهید مانند قهوه‌خورهای حرفه‌ای نوشیدنی خود را بدون شکر میل کنید، می‌توانید از یک‌سری شگردها استفاده کنید.

قهوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌سایت یک پزشک،‌ طعم قهوه یک موضوع کاملا سلیقه‌ای و شخصی است که نمی‌شود درباره‌اش قضاوت کرد یا به دیگران توصیه‌هایی داشت. برخی افراد طعم واقعی قهوه را دوست دارند و حتی از افزودن شیر هم پرهیز می‌کنند. به هر حال اگر به هر دلیلی می‌خواهید قهوه خود را بدون شیرین‌کننده بنوشید، چند پیشنهاد برای شما داریم.

خامه یا شیر پرچرب اضافه کنید

شکر، نمک و چربی باعث خوش‌طعم‌تر شدن غذاها و نوشیدنی‌ها می‌شوند. خیلی سخت است در یک غذا هر سه مورد را با هم کاهش دهید. به همین دلیل است که در دهه ۹۰ میلادی، غذاهای کم‌چرب، ولی به‌شدت شور یا به‌شدت شیرین طرفداران زیادی داشتند.

وقتی می‌خواهید نمک یک غذا را کاهش دهید، باید شکر و چربی آن را افزایش دهید تا طعم آن خوب باقی بماند. برعکس، وقتی می‌خواهید شکر یک غذا را کم کنید، به‌ناچار باید سراغ چربی یا نمک بیشتر بروید.

از همین فرمول برای خوردن قهوه بدون شکر و قند یا هر شیرین‌کننده دیگری استفاده کنید. اگر می‌خواهید شکر کمتری در قهوه بریزید، در عوض خامه بیشتری به آن اضافه کنید یا شیر پرچربی استفاده کنید تا طعم سخت و تلخ قهوه نسبتا گرفته شود.

یک دستگاه روستر قهوه برای خودتان تهیه کنید

همان‌طور که گفتیم، طعم قهوه اصلی‌ترین موضوعی است که باید در نظر بگیرید. طعم واقعی قهوه می‌تواند بسیاری از معادلات را برهم زده و شما را از افزودن شیرین‌کننده‌ها یا مواد دیگر بی‌نیاز کند.

شما می‌توانید با خریدن یک دستگاه روستر قهوه، خودتان دانه‌های قهوه سبز رنگ را پخته، بو داده و گریل کنید تا به دانه‌های قهوه برشته تبدیل شوند. وقتی خودتان دانه‌های قهوه را گریل کنید، با تنظیم دستگاه روستر می‌توانید به طعمی برسید که دیگر نیازی به شیرین‌کننده ندارد.

هرچه دانه‌های قهوه کمتر روست شود و روشن‌تر باشند، تلخی قهوه شما کمتر است. شما مجبور نیستید مزه‌های ناخواسته قهوه‌های آماده را تحمل کنید یا برای خوش طعم کردن آنها به شیرین‌کننده‌ها متوسل شوید. حتی در کافی‌شاپ‌ها می‌توانید از کافه‌دار بخواهید قهوه ملایم‌تری برای شما آماده کند.

یخ اضافه کنید

اگر طعم تلخ قهوه خالی را دوست ندارید، ترفند بعدی سرد کردن قهوه و کاهش دمای آن است. بسیاری از مردم دوست دارند قهوه سردشده بنوشند و اتفاقا لذت بیشتری می‌برند.

یک تکه یخ درون فنجان قهوه بیندازید تا طعم تلخ و گس قهوه کمی گرفته شده و خوشبوتر شود. چشایی مواد غذایی سرد سخت‌تر است و به دهان شما فرصت نمی‌دهد طعم تلخ قهوه را کامل بچشد.

دارچین اضافه کنید

دارچین شیرین نیست، ولی القاکننده شیرینی است. طعم دارچین می‌تواند دهان و مغز شما را از تلخی قهوه منحرف کند. می‌توانید مقدار خیلی کمی دارچین به قهوه صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید یا اینکه یک تکه دارچین سالم و خشک درون فنجان قرار دهید تا طعم کامل دارچین را به خود بگیرد.

کد خبر 468354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha