همشهری آنلاین: میثم مصطفی جوکار و امیرعباس مردای گنجی در اولین روز مسابقات کشتی قهرمانی آسیا به فینال اوزان 74 و 96 راه پیدا کردند.

به گزارش ایسنا میثم مصطفی جوکار کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور اول در دور دوم دورج وانگ چیک از مغولستان را در یک کشتی سخت و فشرده در دو تایم شکست داد و در دور سوم موفق شد سی ریگو لنگ از چین را در دیداری بسیار زیبا و با قدرت شکست دهد. جوکار عصر امروز سه‌شنبه 28 اسفند به وقت محلی برای کسب مدال طلا در دیداری حساس به مصاف چو بیونگ کوان از کره جنوبی می‌رود.

در وزن 96 کیلوگرم نیز امیرعباس مرادی گنجی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به پیکار ناوین از هند رفت و پس از پیروزی مقابل این کشتی‌گیر موفق شد کوتائه هیون از کره جنوبی را که به شدت مورد حمایت بود با اقتدار شکست دهد. گنجی عصر امروز برای کسب مدال طلا باید در یک دیدار سخت به پیکار قربان قربان‌اف از ازبکستان برود.

همچنین در وزن 60 کیلوگرم سید مراد محمدی پس از پیروزی مقابل لی شون رن از کشور تایوان در دور دوم نیز در یک کشتی خوب کیم جونگ دائه از کشور کره جنوبی را با زیرگیری‌های بسیار عالی شکست داد، اما در دور سوم مقابل تاکاتسوکا از ژاپن در دو تایم مغلوب شد به طوری که تایم اول را در قانون تست واگذار کرد و تایم دوم را نیز در اثر بیرون رفتن پای خود از تشک از دست داد و عصر امروز برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها باید به پیکار ریوم یونگ مین از کشور کره شمالی یا سوخباتار از مغولستان برود و در دیدار فینال این وزن تاکاتسوکا از ژاپن به پیکار یوگشور دات از هندوستان می‌رود.

نفرات اول هر وزن در این مسابقات جوار حضور در رقابت‌های المپیک پکن را کسب خواهند کرد.

کد خبر 46805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز