یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: مشکل قهرمان جهان حل شد. کاملاً قابل پیش‌بینی بود که مراد محمدی قهرمان 60 کیلوی جهان کشتی‌گیری نیست که به راحتی بتوان بر روی نام او قلم قرمز کشید

و یا او را به اردوی تیم ملی دعوت نکرد. پس از اختلاف نظرهای فراوان، کمیته فنی این کشتی‌گیر را به اردو دعوت کرد. مراد محمدی که بلافاصله و در پی فارغ شدن از مسابقات لیگ خود را به رقابت‌های انتخابی تیم ملی رسانده بود، توانایی این را نداشت که به فاصله کمتر از 20 روز دوباره خود را به سر وزن برساند و در 60 کیلوگرم کشتی بگیرد. این کشتی‌گیر به ناچار به یک وزن بالاتر رفت و در وزن 66 کیلوگرم طبیعی هم بود که به کشتی‌گیری مثل حمید محمدنژاد که یکی از بهترین‌های این وزن است، ببازد. محمدی اگر ادامه می‌داد نه تنها باز هم می‌باخت، بلکه این احتمال وجود داشت که دچار آسیب‌دیدگی نیز شود. او قهرمان جهان و آسیاست و هنوز می‌تواند کشتی‌گیری قابل اعتماد برای تیم ملی باشد. در حال حاضر آنچه نگران‌کننده است، وضعیت دیگر نفرات حاضر در وزن 60 کیلوگرم است. کسانی که در غیاب محمدی به جام یاشاردوغو اعزام شدند، نتایج قابل قبولی نگرفتند و بعید به نظر می‌رسد که بتوانند مشکل کسب سهمیه المپیک را در کره جنوبی حل کنند. بنابراین امروز تکلیف این است که در این فاصله کوتاه تا شروع مسابقه‌های آسیایی کره وضعیت کشتی‌گیرانی نظیر مراد محمدی هر چه سریع‌تر روشن شود. اینکه نفرات دوم و سوم به تورنمنت‌های مختلف اعزام شوند، می‌تواند راهکار مناسبی برای تقویت پشتوانه‌ها باشد، ولی سئوال اینجاست که حتی اگر عکس آنچه در جام یاشاردوغو اتفاق افتاده در جام کیف رخ دهد و کشتی‌گیری مثل سعید احمدی بتواند حتی مدال طلا هم بگیرد، آیا تصمیم‌گیرندگان کمیته فنی می‌توانند پیراهن تیم ملی را در مسابقات کره به او بدهند؟ این خود می‌تواند یکی از چالش‌های آینده تیم ملی باشد.

 حق حیدری و ابراهیمی یکسان است

با ورود فردین معصومی و رضا یزدانی به اردوی تیم‌ملی که حالا با حضور مراد محمدی شکل جدیدتری به خود می‌گیرد، تنها ابهام باقی مانده غیبت سعید ابراهیمی و بی‌اطلاعی سرمربی تیم ملی کشتی‌آزاد از این کشتی‌گیر است. هیچکس نمی‌داند که چرا ابراهیمی با مدال نقره جهانی‌اش این چنین خود را پنهان ساخته است. عجیب‌تر اینکه او حتی باوجود غیبت در مسابقات انتخابی تیم ملی هیچ تماسی هم با فدراسیون کشتی نگرفته تا حداقل وضعیتش مورد بررسی قرار گیرد. البته این حرفی است که محمود معزی‌پور آن را گفته و در نقطه مقابل نزدیکان ابراهیمی نظر دیگری دارند. آنها می‌گویند برای ابراهیمی مسجل شده که عضویت علیرضا حیدری در تیم ملی برای حضور در بازی‌های المپیک 2008 پکن قطعی است و این سناریویی از پیش نوشته شده است. این در حالی است که حیدری درخواست بازگشت دوباره به کشتی را به فدراسیون ارائه کرده و صراحتاً هم گفته است که برای حضور در المپیک با تمامی مدعیان داخلی در وزن 96 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت. حال اینکه ابراهیمی یا اطرافیان وی بخواهند با چنین نظری این کشتی‌گیر توانا را همچنان به دور از میدان رقابت و مسابقه نگه‌دارند، کار چندان صحیحی به نظر نمی‌رسد. همه بر این اعتقادند که همیشه شایسته‌ترین‌ها باید پیراهن تیم ملی را بپوشند و هنوز هم این باور وجود دارد که سهم علیرضا حیدری از کشتی به همان اندازه‌ای است که سعید ابراهیمی و دیگران از آن برخوردارند.

کد خبر 44491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز