هشدار در خصوص شیوع آنفلوآنزا یک امر منطقی و بهداشتی است اما اینکه بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس با انبوه مردم نگرانی مواجه شود که برخی حاضرند شبی دو میلیون تومان بدهند تا بیمارستان بخوابند، منطقی نیست.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین، آنفلوآنزا یکی از بیماری‌های شناخته شده قرون اخیر است. این بیماری دوره نقاهتی خاص خود را دارد. طی سال‌های گذشته هشدارها در خصوص این بیماری و خطرهای مرتبط با آن بسیار منتشر می‌شود. اما امسال ماجرای آنفلوآنزا مثل فیلم‌های جنایی شده است.

مثلا به خبرهایی که اخیرا در این خصوص منتشر شده دقت کنید:

این نوع اخبار منجر به دو اتفاق شده است. اتفاق اول بالا رفتن قیمت واکسن آنفلوآنزا است

و اتفاق دوم هجوم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی است. در این خصوص یکی از خبرنگاران کشور این روایت را داشته است: "من آنفلوآنزا گرفتم و دو روزه درگیر بیمارستانم... حتی بخش‌های اورژانس در ساعت ‌های پایانی شب از شدت مراجعان نمیتونن دیگه برگه پذیرش بدن. چندین مورد رو دیدم از بیمارستان‌های دولتی اومده بودن بیمارستان ... که خصوصی است و حاضر بودن با هزینه شبی دو میلیون و نیم پذیرش بشن اما بیمارستان جا نداشت."

بیماری آنفلوآنزا را باید جدی گرفت. باید مراقب سالمندان، بیماران، کودکان بود. برخی از گروه‌های جمعیتی لازم است واکسن بزنند. اما این جدی گرفتن باید نسبتی هم با واقعیت این بیماری داشته باشد.

دکتر علی ملائکه دبیر گروه دانش و پزشکی همشهری آنلاین در این خصوص توضیحات مفصلی داده است که فیلم آن را می‌توانید اینجا ببینید

بیماری آنفلوانزا را باید جدی گرفت اما به اندازه واقعیت این بیماری و واقعیت خطرهای مرتبط با این بیماری

کد خبر 467923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha