همشهری آنلاین: پرویز مشرف اعلام کرد که امیدوار است مردم پاکستان از وی به عنوان فردی بسیار صریح اللهجه، بی‌پرده، صادق و عمل گرا یاد کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، پرویز مشرف، رییس‌جمهور پاکستان، در مصاحبه با شبکه ژئو تی.وی، عنوان کرد که می‌خواهد ملت پاکستان از دوران ریاست جمهوری وی به عنوان دورانی یاد کنند که توسط کسی حمایت می‌شد که به کشور و مردم اهمیت می‌داد و با صداقت و پشت کار برای آنها کار می‌کرد.

مشرف اظهار کرد که دولت فاصله میان سیاستگذاری و اجرای آن را از طریق ایجاد نهادهای دولت محلی پر کرده است.

وی با افزودن این مطلب که باید برای اجرای سیاست‌های مربوط به رفاه توده‌ها یک مکانیزم طراحی شود گفت که برای پیشرفت کشور به یک سیستم دموکراتیک نیاز است.

وی اظهار کرد که پاکستان پتانسیل و اشتیاق آباد شدن را دارد، اما این مهم بدون یک کنترل و تعهد خوب به دست نمی‌آید.

وی اعلام کرد که تصمیم‌گیری یکی از عناصر بسیار مهم حکومت است و رهبر یک کشور پیش از اتخاذ تصمیم نهایی باید تمام پیشامدها را تحلیل کند.

رییس جمهور پاکستان در مورد وضعیت آموزش در این کشور گفت که در مورد آموزش اجباری، قوانین همه جانبه‌ای وجود دارد.

وی اضافه کرد که مشکل اصلی اجرا نشدن این قوانین است. اجرای یک قانون مهم‌ترین چیز در دولت است.

مشرف در مورد حقوق زنان گفت که باید به زنان در اجتماع حقوق مساوی داده شود. در صورتی که زنان از آزادی و آموزش برخوردار نباشند، نخواهند توانست نقش اصلی خود را در جامعه ایفا کنند.

وی گفت: اگر ما باید از نظر کیفیت اوضاع را بهبود دهیم، بنابراین به زنان باید قدرت داده شود. آنها هم چنین باید آموزش ببینند و به منظور تضمین اجرای حقوق زنان، در احکام نیز تغییراتی اعمال شده است.

رییس جمهور پاکستان اظهار داشت که در طول هشت سال حکومت وی حتی یک لحظه تیره و تار نیز وجود نداشته است.

مشرف که خود پیشتر ریاست ارتش را بر عهده داشت، در مورد دوره‌ آموزش اجباری یک ساله‌ نظامی که هر جوان پاکستانی باید آن را بگذراند، گفت که طرح این سوال در جو کنونی پاکستان معقول نیست.

وی در این باره گفت: ما به دلیل تهدیدهای موجود در مرزهایمان و به منظور حفظ سطح بازدارندگی خود به یک ارتش پایدار نیاز داریم.

مشرف با اشاره به خصوصیات یک جامعه خوب گفت: ما باید یک جامعه باز داشته باشیم تا هر کسی بتواند آزادانه نظرات و عقاید خود را ابراز کند.

پرویز مشرف در پاسخ به این سوال که آیا از چیزی و یا کاری متاسف است گفت، خدا به وی چیزهای زیادی را داده است که وی انتظارش را نداشته است.  وی افزود: من هیچ گاه برای ارتقای خودم به کسی فشار نیاوردم. مشرف اظهار داشت که مهم‌ترین چالش و مسوولیت به پیش بردن کشور است.

وی با اشاره به پتانسیل پاکستان و مردم این کشور گفت: ما از هر کس دیگری بهتر هستیم اما [تنها مشکل این است که] یک رهبری [درست] نداریم. ما از سال 1947 تاکنون پیشرفت زیادی داشته‌ایم. در آن سال تنها چند کارخانه بیشتر نبود اما الان اوضاع بسیار فرق می‌کند.

رییس جمهور پاکستان عنوان کرد که وی کسی است که نظرات دیگران را قبول می‌کند و با همکارانش و با اعضای خانواده‌اش مشورت می‌کند و آن‌ها نیز وی را در فرآیند تصمیم‌گیری یاری می‌دهند.

وی از مادرش که به گفته خود به وی کمک می‌کرده و وی را به سوی یک زندگی موفق راهنمایی می‌کرده است، تمجید کرد. وی اضافه کرد که پدرش فردی صادق، مومن و وفادار به کشور بوده است.

مشرف افزود، بسیار مواظب 700 هزار روپیه‌ای بود که به هنگام سفرش به پاکستان در سال 1947 با خود به همراه داشت.

پرویز مشرف اظهار داشت که رابطه‌اش با بچه‌ها و نوه‌هایش بسیار دوستانه است. وی در این باره توضیح داد: آنها در تصمیم‌گیریها نیز به من بسیار کمک می‌کنند.

وی در مورد رابطه با بچه‌ها گفت: انسان باید با بچه‌ها بسیار دوست باشد، آنها را راهنمایی کند و به آنها یاری دهد که بر روی پاهای خود بایستند. وی افزود که رشد عقلانی بچه‌ها باید اولویت اول والدین آنها باشد.

مشرف عنوان کرد که خشونت‌ علیه زنان و قتل‌های ناموسی در هندوستان وجود داشته است اما به بعضی از این مسایل بسیار بیشتر از آنچه که لازم است بها داده می‌شود. افرادی وجود دارند که از این مسایل فقط به خاطر اغراض شخصی سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: نظرات من با دیدگاه‌های کسانی که در مورد حقوق بشر فعالیت می‌کنند مشابه است به این معنی که ما خواستار احقاق حقوق زنان هستیم.

وی گفت که به‌رغم فشارهای چند ماه گذشته هنوز روحیه‌اش را از دست نداده است.

مشرف افزود: پاکستانی‌ها یک ملت با اراده هستند و هر شهروند باید از این که یک پاکستانی است به خود افتخار کند. وی گفت که پاکستانی‌ها باید برای حفظ پرستیژ و حمایت و حفاظت از منافع کشور تلاش کنند.

مشرف در مورد جنگ با تروریسم که اولویت کاری خود قرار داده است، گفت: کل جهان در حال گذر از بحران تروریسم است و ما در مرکز این بحران هستیم. ما باید با تروریسم بجنگیم اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم بنابراین حتما در میان کشورهای پیشرفته جهان قرار خواهیم گرفت.

کد خبر 46759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز