همشهری آنلاین: فعالیت یک شبکه تلویزیونی پاکستانی روز جمعه 22 فوریه به دلیل استفاده از گویندگانی که فعالیت آن‌ها از سوی دولت این کشور ممنوع شده بود، به حالت تعطیل در آمد.

به گزارش سی ان ان، طلعت حسین مدیر اجرایی بخش خبر و امور جاری شبکه عاج گفت: پرویز مشرف این خبرنگاران را مورد تایید قرار نداده بود.

ژنرال رشید سخنگوی پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان نیز در مقابل ضمن اظهار بی‌اطلاعی از تعطیلی این شبکه تلویزیونی گفت: با مقامات ناظر بر رسانه‌های الکترونیک تماس خواهد گرفت و علت به تعلیق درآمدن پخش برنامه‌های شبکه عاج را جویا خواهد شد.

طلعت حسین اما گفت: پخش برنامه‌ها از شبکه عاج ساعت 10 شب جمعه قطع شد و مشخص نیست این شبکه تلویزیونی از چه زمانی مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

به جای پخش برنامه از شبکه عاج ، پیامی به این شرح بر صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود: بینندگان گرامی، لطفا به این مساله توجه کنید که مقامات نظارت بر رسانه‌های الکترونیک پاکستان به طور موقت پخش برنامه از این شبکه مستقل خبری را به حالت تعلیق در‌آورده‌اند.

حسین گفت: از نهاد نظارت با شبکه عاج تماس گرفتند و نسبت به استفاده از دو گوینده در این شبکه هشدار دادند. دو گوینده ممنوع‌ الفعالیت نصرت جاوید و مشتاق میناز نام دارند.

براساس آنچه در وب سایت پی کی پالیتیکس (سیاست در پاکستان) منتشر شده است: نصرت جاوید به دلیل اظهارات انتقاد آمیز از مشرف از ادامه فعالیت به عنوان گوینده منع شده است. اما علت ممنوعیت فعالیت میناز هنوز مشخص نشده است.

در زمان اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان در سه نوامبر سال 2007 پخش برنامه از شبکه‌های تلویزیونی مستقل به حالت تعلیق درآمد. اما پس از لغو وضعیت اضطراری فعالیت این شبکه‌ها مجددا بر قرار شد.

مشرف در این باره گفته است که این اقدامات را برای کشورش انجام داده است زیرا در آن زمان تهدید افزایش تنش‌ها و گسترش تروریسم در کشور وجود داشت.

کد خبر 44997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز