قیمت گوشی‌های هوشمند افزایش یافته و با بودجه‌ای که می‌توانستیم یک پرچمدار قدرتمند بخریم، باید به دنبال یک میان‌رده باشیم. با این حال پیشرفت فناوری باعث شده کیفیت محصولات میان‌رده هم اندکی بهبود یابد. در این مطلب برای خرید یک گوشی هوشمند با قیمتی حداکثر ۲ میلیون تومان، با بهترین نمونه‌های بازار ایران آشنا می‌شوید.

استعلام قیمت گوشی موبایل از طریق سامانه ۱۲۴ ممکن شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هر سال بازار تلفن‌های هوشمند جذاب‌تر، بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود. فناوری‌هایی که تا چند سال پیش در پرچمداران تولیدکنندگان مشهور وجود داشتند، حالا به محصولات رده‌پایین شرکت‌های کوچک هم راه پیدا کرده‌اند. در چنین شرایطی و البته افزایش شدید قیمت تلفن‌های هوشمند، انتخاب یک گزینه ایده‌آل کار دشواری است.

با افزایش قیمت تلفن‌های هوشمند در بازار ایران، حالا با بودجه‌ای که می‌توانستید یک پرچمدار قدرتمند بخرید، باید به دنبال یک میان‌رده باشید. با این حال پیشرفت فناوری در بازار تلفن‌های هوشمند باعث شده کیفیت و ویژگی محصولات میان‌رده هم اندکی بهبود پیدا کند. بنابراین اگر هنوز هم تصمیم دارید تا برای خرید یک گوشی موبایل جدید حداکثر ۲ میلیون تومان هزینه کنید، با بهترین نمونه‌های بازار ایران آشنا شوید.

  • Xiaomi Redmi ۸

قیمت: حدود ۱.۹۵۰.۰۰۰ تومان

شیائومی تولیدکننده‌ای چینی است که در چند سال اخیر موفق شده مسیر خوبی در بازار تلفن‌های هوشمند پیدا کند. ردمی ۸ جدیدترین محصول سری ردمی است که حالا به بازار ایران هم راه پیدا کرده و در مقایسه با بیشتر رقبایش، امکانات بهتری دارد. اگر استفاده زیادی از تلفن خود دارید، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن نیاز روزانه شما را به خوبی برطرف می‌کند. دو دوربین ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی پشت تلفن در کنار دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کنند و حافظه ۳۲ گیگابایتی و ۳ گیگابات رم، برای افرادی که نیاز به حافظه زیادی در تلفن خود ندارند، کافی است. با این حال پردازنده اسنپدراگون ۴۳۹ و صفحه نمایش نه‌چندان باکیفیت ردمی ۸ که تنها ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ دارد، ممکن است شما را ناامید کند. ردمی ۸ یکی از جدیدترین محصولات بازار ایران است.

Xiaomi Redmi ۸
  • Nokia ۳.۲

قیمت: حدود ۱.۵۵۰.۰۰۰ تومان

نوکیا پس از یکه‌تازی اندروید در بازار تلفن‌های هوشمند با این سیستم عامل همگام نشد و چند سالی از رقبای قدرتمندش عقب ماند. اما دو سال است که این شرکت فنلاندی با قدرت به بازار بازگشته و نوکیا ۳.۲ یکی از جدیدترین محصولاتی است با قیمتی عالی در بازار ایران عرضه شد. این تلفن ۶.۲۶ اینچی صفحه نمایش کم‌حاشیه‌ای دارد و بدنه پلاستیکی نسبتا باکیفیت آن، باعث شده وزن زیادی نداشته باشد. در قسمت پشتی این تلفن هوشمند، تنها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر اثرانگشت وجود دارد و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن کیفیت قابل قبولی دارد. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری و صفحه نمایشی که در هر اینچ ۲۶۹ پیکسل دارد، نشان می‌دهد این تلفن برای مصرف روزانه، ارزش بسیار زیادی دارد.

Nokia ۳.۲

اگر تصمیم دارید نسخه ارزان‌تر این تلفن هوشمند با حافظه ۱۶گیگابایتی را خریداری کنید، بهتر است بدانید این نسخه با قیمتی در حدود ۱.۳۱۰.۰۰۰ تومان، حسگر اثرانگشت ندارد.

  • Galaxy A۱۰s

قیمت: حدود ۱.۷۵۰.۰۰۰ تومان

سامسونگ هنوز هم بهترین فروشنده بازار تلفن‌های هوشمند است. این تولیدکننده از سال‌ها پیش محصولات سری A را به عنوان میان‌رده‌های قدرتمند خود به بازار عرضه می‌کند و از سال گذشته سیاست‌های تازه‌ای به آن دمیده است. تلفن Galaxy A۱۰ سال گذشته به عنوان پایین‌رده‌ترین تلفن این سری معرفی شد و حالا شاهد مدل جدیدتر آن با نام Galaxy A۱۰s هستیم. این مدل جدیدتر اما صرفا نسخه به‌روزشده نیست. برای مثال A۱۰s پردازنده ضعیف مدیاتک را دارد اما با حسگر اثرانگشت و دو دوربین عقب، پیشرفته‌تر از تلفن قبلی است. همچنین باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری A۱۰s از باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری A۱۰ کیفیت بالاتری دارد.

Galaxy A۱۰s
  • Nokia ۲.۲

قیمت: حدود ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

برخلاف محصولات هواوی که از بهره‌مندی از امکانات گوگل در تلفن‌های اندرویدی خود محروم شد، نوکیا شرایط متفاوتی دارد. این شرکت فنلاندی با شرکت گوگل برای حضور در پروژه اندروید وان به توافق رسیده است. یعنی سیستم عامل اندروید را با سبک خالص و کلاسیک خود به تلفن‌های هوشمندش آورده و مسئولیت به‌روزرسانی آنها را با همراهی گوگل مدیریت می‌کند. نوکیا ۲.۲ به عنوان ارزان‌ترین تلفن هوشمند پروژه اندروید وان، تا دو سال آینده نسخه‌های جدید اندروید را دریافت خواهد کرد. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری آن در کنار دوربین‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در عقب و جلو، نوکیا ۲.۲ را به مقرون به صرفه‌ترین تلفن هوشمند اندرویدی تبدیل کرده است. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و ۳ گیگابایت رم این تلفن هوشمند مناسب است اما غیبت حسگر اثرانگشت، شاید دلچسب نباشد.

Nokia ۲.۲

کد خبر 467348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مونا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    به نظر من سامسونگ و هواوی هم کیفیتشون خوبه هم قیمتشون نسبت به اپل و اینا خیلی بهتره خوب.