سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

برخی کالاهای غیردرمانی در داروخانه‌ها گران‌تر از سایر فروشگاه‌هاست و همان کالاها را می‌توان در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها با قیمت مناسبت‌تری نسبت به داروخانه‌ها خرید. در این مطلب به برخی از این اقلام اشاره شده است.

لوازم بهداشتي آرايشي

به گزارش همشهری آنلاین، داروخانه‌ها دیگر فقط دارو نمی‌فروشند؛ بلکه از دستمال توالت گرفته تا انواع مکمل‌های خوراکی را به محصولات خود اضافه کرده‌اند. ایرنا به نقل از ریدرز دایجست نوشت: اعتمادی که ما به داروخانه‌ها داریم باعث شده‎‌ است که حتی برای کالاهایی که به راحتی می‌توانیم از فروشگاه سر خیابانمان خرید کنیم هم به داروخانه مراجعه می‌کنیم. در بسیاری از این موارد ما حتی بدون نگاه کردن به کیفیت و تاریخ انقضای محصول، پول را پرداخت می‌کنیم و به خانه برمی‌گردیم. این کار اصلا درست نیست؛ کالاهای داروخانه‌ها گران است و می‌توانیم همان کالاها را در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها ارزان‌تر بخریم.

  • پوشک بچه

پوشک بچه بیشترین میزان خرید برای خانواده‌هایی است که کودکان زیر ۳ سال دارند. برای خانواده‌ها علاوه بر کیفیت کالا، قیمت آن خیلی مهم است؛ به همین علت نباید این محصول را از داروخانه تهیه کنید. پاکت یور دالر(Pocket Your Dollar )، در سال ۲۰۱۸ تحقیقاتی را بر قیمت‌های مختلف پوشک بچه در فروشگاه‌های آمازون، تارگت، کاستکو و دیاپرز.کام، انجام داد و نتیجه این تحقیقات به این صورت بود که پوشک کودکتان را از هر جایی بخرید به‌جز داروخانه‌ها.

  • دستمال کاغذی توالت

بر اساس تحقیقاتی که موسسه خانه‌داری خوب (Good Housekeeping Institute) انجام داده‌ است، دستمال توالت‌های کاغذی در داروخانه‌ها با قیمت‌های باورنکردنی‌ای به فروش می‌رسند؛ اما همان کیفیت در جاهای دیگر مانند فروشگاه‌های بهداشتی، قیمت‌های معقول‌تری دارند.

  • وسایل طبی

 انواع وسایل‌های طبی مانند صندلی‌ها و انواع بالشت‌ را می‌توانید در مغازه‌های وسایل طبی‌فروشی غیر از داروخانه‌ها با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. یکی از جاهایی که شاید برای همه ما برای این موارد شناخته شده باشد «سه‌راه جمهوری» باشد. بهتر است قبل از خریدن لوازم طبی از داروخانه‌ها سری به آنجا بزنید.

  • قرص‌های ویتامین و مکمل

شاید همه ما در نقطه‌ای از زندگی‌مان با گوگل سرچ به این نتیجه‌رسیده‌ایم که کمبود ویتامین داریم؛ اما وقتش است که باور کنیم رفتن به داروخانه و خریدن انواع قرص و شربت ویتامین به پیشنهاد تکنیسین داروخانه کار درستی نیست. اگر بدن شما در جذب ویتامین مشکل دارد راحت‌ترین کار، ورزش کردن است. اگر نه، یک سر به میوه‌فروشی بزنید و ویتامین‌های طبیعی را با قیمت پایین‌تر تهیه کنید. مگر این‌که توصیه پزشک باشد.

  • لوازم آرایشی

لوازم‌ آرایشی را از فروشگاه‌ها و مغازه‌های مخصوص آن بخرید. بیشتر ما به این خاطر از داروخانه‌ها لوازم آرایشی می‌خریم چون که اطمینان بیشتری برای اصل بودن محصول و نگذشتن تاریخ انقضای آن داریم؛ اما این تفکر، اصلا درست نیست. اجناسی را که از داروخانه تهیه می‌کنید هم باید چک کنید. کما این‌که شاید گاهی اوقات چند برابر قیمت واقعی را پرداخت کنید ولی دست آخر همان کالایی را می‌خرید که می‌توانستید از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی ارزان‌تر بخرید.

کد خبر 474466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    0 0
    داروخانه حداقل در ایران بسیار معتبر تر دقیق تر و قابل اعتماد تر از هر مکان دیگری برای تهیه مکمل و کالای آرایشی و بهداشتی با کمترین سود و قیمتهای مشخص و مقطوع است.در ضمن علاوه بر تهیه تمامی اقلام بهداشتی از شرکت های معتبر و مجاز به صورت مرتب توسط بازرسین معاونت غذا و دارو کنترل می شود.
  • US ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    0 0
    دقيقا درست است، داروخانه سوپرماركت نيست متاسفانه امروز تبديل به سوپر ماركت شده اند!
  • بنده خدا IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    1 0
    سلام.مترجم محترم،حداقل قبل از مقایسه ،مطالعه می کردید که سیستم اقتصادی در ایران با کشورهایی که مقاله از آن نام برده متفاوت است و مطلب گفته شده بدلیل اینکه مقاله مربوط به کشورهای غربی است نه ایران و در ترجمه انجام شده به این نکته اشاره نشده است مصداق تشویش اذهان است و قابل پیگرد..واقعا برای مذکور که جهت پر کردن مطالبش به دنبال تحریک است متاسفم