همزمان با آغاز هفته توانیابان، شهرداری منطقه ۵ از بوستان های مناسب سازی شده برای این گروه از جامعه در غرب تهران رونمایی کرد.

مناسب سازی بوستان معلولان

 همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور : شهردارمنطقه ۵ مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای توانیابان و معلولان  را از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در این زمینه دانست وگفت: «این حق همه توانیابان است که بتوانند به راحتی در شهر حضور یابند و از اماکن و فضاهای عمومی استفاده کنند، بر همین اساس عزم جدی برای مناسب سازی  این فضا ها در منطقه ۵ شکل گرفته است.»

فریدون حیدری با اشاره به راه اندازی بوستان های آموزشی برای توانیابان افزود:« بوستان های آموزشی شرایط را برای توانیابی معلولان مهیا می کند و زمینه ساز حضور آنها در شهر می شود. به نظرم بوستان ساحل در منطقه ۵ شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به بوستان آموزشی ویژه توانیابان دارد. »

 او در ادامه مناسب سازی معابر برای توانیابان را در اولویت کارهای شهرداری منطقه دانست و گفت: «تا کنون بوستان ساحل به مساحت ۲۴ هزار متر مربع و بوستان سرداران شهید به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع مناسب سازی شده است، محورهای جنت آباد و شهران جنوبی نیز هر کدام به متراژ ۱۲ هزار و ۸ متر برای حضور توانیابان بهسازی شده است. »

شهردار منطقه از مناسب سازی ساختمان نواحی ۱،۳،۴ شهرداری خبر داد و اعلام کرد : «در قالب طرح مناسب سازی اماکن و فضای شهری ۵ مدرسه در منطقه ۵ مناسب سازی شده است. »

اقدامات موثر شهرداری منطقه ۵ دراین  زمینه عنوان منطقه برتر درمناسب سازی فضای شهری را برای این منطقه به همراه داشت. شهردار تهران با اهدای لوح تقدیر به شهردار منطقه ۵ از تلاش های مدیران منطقه  به عنوان برترین منطقه در مناسب سازی فضای شهری تقدیر کرد و این فعالیت ها را تلاشی مستمر برای تحقق هدف "تهران، شهری برای همه" نام برد.

کد خبر 467312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha