شهردار تهران به تشریح اولویت‌های مدیریت شهری پایتخت در خصوص مناسب‌سازی فضاهای عمومی و ساختمان‌ها پرداخت.

حناچی هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در نشست روز جهانی افراد دارای معلولیت که در برج میلاد برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۸۳ قانون حمایت از معلولان تصویب شد و در سال ۸۸ به کنوانسیون جهانی این موضوع پیوستیم. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۵ درصد جمعیت جهان و مطابق آمار سازمان بهزیستی ۱.۳ درصد افراد کشور داری معلولیت هستند و سالیانه ۵۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه می شود.  

وی ادامه داد: اگر معنای معلولیت را تغییر دهیم و فرد معلول را کسی بدانیم که نمی‌تواند در عرصه‌های اجتماعی حاضر شود، آن وقت جمعیت جامعه معلولان به ٣ تا ۵ درصد می‌رسد. مناسب‌سازی معابر الزامی است که ما در شهرداری به آن توجه می‌کنیم و بر اساس آن اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم.

شهردار تهران در تشریح اولویت‌های مدیریت شهری پایتخت در خصوص مناسب‌سازی فضاهای عمومی و ساختمان‌ها نیز گفت: برنامه ما این است که در درجه اول کلیه محیط‌های عمومی و پرتردد را برای معلولان مناسب‌سازی کنیم، از جمله این اقدامات پیگیری نصب آسانسور در ۴۰ ایستگاه مترو است. همچنین تا ضوابط مناسب‌سازی رعایت نشود، هیچ بوستانی افتتاح نمی‌شود. در مرحله بعد تلاش می‌کنیم مجتمع‌های مسکونی با جمعیت بالا مناسب‌سازی شوند.

وی درباره کمبود خودروهای مخصوص معلولان نیز عنوان کرد: درست است که سرویس حمل و نقل به اندازه کافی نیست، اما اگر مناسب‌سازی در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس‌ها، معابر و پیاده‌روها انجام شود، دیگر تعداد محدودی از افراد دارای معلولیت نیاز به سرویس خواهند داشت.

کد خبر 466840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha