مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش برف و باران از بعدازظهر فردا /دوشنبه ۱۱ آذر ماه/ مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

بارش برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رسول همتی روز یکشنبه 10 آذر افزود: بعدازظهر فردا، بارش قابل ملاحظه باران را خواهیم داشت و اواخر وقت نیز بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.
وی با بیان اینکه بارش برف و باران تا ظهر سه‌شنبه /۱۲ آذر ماه/ ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: در برخی ساعات، بارش به صورت رگبار توام با رعد و برق و در گردنه‌ها و مناطق بادخیز نیز احتمال کولاک برف، وجود دارد.                    

همتی، آبگرفتگی معابر در برخی مناطق. سیلابی شدن بعضی از مسیل‌ها، احتمال لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی بر اثر وقوع مه و کولاک را از مخاطرات این پدیده جوی اعلام کرد و از مردم خواست در مدت بارندگی و به خصوص از دوشنبه شب تا ظهر سه شنبه، از سفرهای غیر ضروری به ویژه به مناطق کوهستانی خودداری کرده و در صوت ضرورت سفر نیز وسیله نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و گرمایشی، مجهز کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از دریای مدیترانه و سیاه، نشات گرفته و وارد کشور می‌شود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: میزان دمای هوای این استان از بعدازظهر دوشنبه کاهش یافته و حداکثر دما بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد تا پایان هفته افت خواهد داشت.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 466783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha