مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: برف و باران از عصر شنبه ۱۶ آذر اغلب مناطق این استان را فرا می‌گیرد.

برف و باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سونا صرفی افزود: این سامانه بارشی که نشات گرفته از دریای مدیترانه است از روز پنج‌شنبه ۱۴ آذر به منطقه زنجان نفوذ کرده است و تا ظهر فردا (یکشنبه)  فعال خواهد بود و بعد ازظهر نیز به تدریج از این استان خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: بارش ها در این استان در ارتفاعات به شکل برف و در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و باران خواهد بود و امشب برای شهر زنجان نیز مخلوطی از برف و باران پیش بینی می‌شود.

سرفی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز، بارش های کم و ضعیفی را در برخی مناطق این استان خواهیم داشت به میزان دمای این استان در طی روزهای آتی اشاره کرد و افزود: از دوشنبه شب، میزان دمای کمینه این استان بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی، میزان دمای فعلی شهر زنجان را چهار درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خدابنده با صفر درجه سانتیگراد و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان بودند.   

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 468318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha