یک کارشناس خبره امنیتی با اشاره به مطالعات و بررسی‌های خود گفت: طبق رصدهای انجام شده، شیراز رتبه اول سرعت عمل در جمع آوری اشرار در اعتراضات اخیر، با وجود گستردگی و حجم سنگین حضور اراذل در نقاط درگیری را کسب کرده است.

اعتراضات بنزینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این صاحب نظر حوزه مطالعات جنگ‌های شهری که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود معتقد است: شهر شیراز در کنار تهران، اصفهان، تبریز و اهواز دارای بیشترین سطح تحرکات گسترده اشرار و مرتبطان منافقین بوده و با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی این شهر  ظرف ۴۸ ساعت توانست آرامش  خودرا بازیابد.

وی در ارزیابی خود گفت : تهران ، تبریز، اصفهان در مقایسه با آمارهای موجود در رتبه دوم از نظر میزان گسترش اغتشاش و مدت زمان جمع آوری و آرامسازی قرار گرفته است.

این کارشناس حوزه امنیت گفت: حجم سنگین خسارات وارده به بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها و تاسیسات شهری، تعداد نقاط درگیری و طراحی برای فلج کردن شهر شیراز از طریق بستن شاهراه‌های حیاتی دسترسی شیراز به خارج شهر بسیار خطرناک و گسترده تر از سایر شهرهای کشور بوده است و از این لحاظ مدت ۴۸ ساعت زمان برای جمع آوری اغتشاشات و عملیات آرامسازی یک رکورد بی نظیر برای جامعه امنیتی، انتظامی  و نیروهای مسلح در شیراز  است.

وی ادامه داد: در سایر شهرها متاسفانه تعدادی از نیروها در عملیات آرامسازی به شهادت رسیدند در حالی که در شیراز به رغم دستگیری اشرار مسلح به سلاح سرد و گرم و تلاش برای تسخیر اماکن نظامی و انتظامی خوشبختانه بدون تلفات جانی و مقتدرانه با اشرار برخورد و دستگیر شدند.

وی افزود: اقتدار نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج و همکاری با مجموعه اداره کل اطلاعات در مجموع باعث شد شهر شیراز از یک خطر بسیار جدی مصونیت پیدا کند و به لطف خدا و تلاش‌های فرزندان مردم همچنین هدایت شبانه روزی شورای تامین در استان با دستگیری لیدرهای اصلی جریان مرتبط با منافقین و دستگاههای امنیتی غربی و سعودی، آرامش و امنیت بطور کامل دراستان فارس و شهرشیراز محقق شود.

کد خبر 465800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha