شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

وحید سعیدی: مونا زندی حقیقی از ساخت نخستین فیلمش با نام «عصر جمعه» حدود دو سال می‌گذرد. فیلمی که هنوز موفق به اکران عمومی نشده است.

او در این مدت ابتدا روی فیلمنامه‌ای با نام «شنبه‌ای که گذشت» کار کرد تا آن را به عنوان دومین ساخته سینمایی خود جلوی دوربین ببرد که این امر میسر نشد.

خود او در این باره می‌گوید: «حدود یک سال و چهار ماه روی فیلمنامه وقت گذاشتیم، اما زمانی که فیلمنامه آماده شد و آن را برای ساخت به تهیه‌کننده‌ها پیشنهاد دادم، همگان متفق‌القول اذعان داشتند که شرایط فعلی برای تولید این فیلمنامه مناسب نیست و قطعا فیلمنامه آن مجوز ساخت دریافت نخواهد کرد، به همین دلیل فعلا از ساخت آن منصرف شدم.»

اما او این روزها به همراه نغمه ثمینی مشغول کار روی فیلمنامه دیگری است که تا ساخت فیلم دوم خود را بر مبنای آن آغاز کند. فیلمنامه‌ای که به گفته او حال و هوایی متفاوت نسبت به فیلم «عصر جمعه» و فیلمنامه «شنبه‌ای که گذشت» دارد.

او می‌گوید: «در این کار که هنوز در مرحله تکمیل طرح است و نامی هم برای آن انتخاب نشده، قصه‌ای متفاوت با ساختاری جدید را روایت می‌کنم. قصه‌ای شیرین با ته‌مایه‌های طنز که در آن سعی شده با این زبان نقدی بر مسائل اجتماعی پیرامون داشته باشیم. در حال حاضر به همراه نغمه ثمینی در حال تکمیل طرح هستیم و به زودی نگارش فیلمنامه را شروع می‌کنیم.»

اما سرنوشت عصر جمعه و اکران آن که گویا قرار نیست سرانجامی مشخص پیدا کند، فیلمی که برای دریافت پروانه نمایش هم با مشکل روبه‌رو بود. زندی حقیقی می‌گوید: «وقتی فیلم را برای پروانه نمایش ارائه کردیم، حدود 6 ماه صدور پروانه آن به طول انجامید، پس از گذشت این مدت با 20 دقیقه اصلاحیه پروانه نمایش صادر شد، که ما نسبت به آن  اعتراض کردیم و این اصلاحیه‌ها از 20 دقیقه به 4 دقیقه از فیلم تقلیل پیدا کرد.

الان حدود 2 سال از دریافت پروانه نمایش می‌گذرد، اما هنوز از اکران خبری نیست، ابتدا قرار بود که این فیلم اردیبهشت‌ماه سال جاری اکران شود، که این اتفاق نیفتاد بعد از آن پخش‌کننده بیست‌وسوم بهمن‌ماه را به عنوان زمان اکران عمومی این فیلم مطرح کرد، که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.»

کارگردان فیلم «عصر جمعه» معتقد است که فیلمش در صورت برخورداری از یک اکران چهارهفته‌ای قطعا در جذب مخاطب موفق می‌شود: «عامل اصلی برای تبلیغ این گونه فیلم‌ها، خود تماشاگران فیلم هستند که با نقل‌قول‌ها و‌... باعث تخریب کردن دیگران به تماشای فیلم می‌شوند و تازه از دو هفته دوم است که این تبلیغات دهان به دهان کار خودش را می‌کند و تماشاگران آرام‌آرام جذب فیلم می‌شوند، اما در اکران دوهفته‌ای که معمولا برای این گونه فیلم‌ها در نظر می‌گیرند، این اتفاق نمی‌افتد؛ چرا که این فیلم‌ها از تبلیغات چندانی برخوردار نیستند و تبلیغات آنها به نصب چند پوستر و بیلبورد محدود می‌شود، بنابراین هیچ کس متوجه نمی‌شود اصلا چنین فیلمی اکران شده است.»

زندی حقیقی این روزها در حال آماده‌سازی فیلم مستند خود با نام «موقت» نیز هست: «موقت درباره بحث کودک‌آزاری در میان پسران است که آن را به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌کنم. در حال حاضر سپیده عبدالوهاب مشغول تدوین آن است و فکر کنم فیلم در مدت زمان 30 دقیقه آماده نمایش شود.»

قصه عصر جمعه

عصر جمعه روایتگر قصه زنی است به نام سوگند که در نوجوانی مورد تعرض قرار می‌گیرد. او پس از فرار و دستگیری فرزندش را در زندان به دنیا می‌آورد. پسر او در دوران نوجوانی متوجه می‌شود که از راه نامشروع به دنیا آمده و‌... زندی حقیقی این فیلم را بر مبنای فیلمنامه‌ای از فرید مصطفوی با بازی رویا نونهال، هانیه توسلی و مهرداد صدیقیان کارگردانی کرده است.

همشهری امارات

کد خبر 46573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز