وحید سعیدی: رخشان بنی‌اعتماد امسال فیلمی را جلوی دوربین نبرد.

البته این امری غیرطبیعی نیست، چرا که او جزو فیلمسازانی است که معمولا با فاصله سه یا چهارساله فیلمی را جلوی دوربین می‌برد و حالا هم از زمان پایان ساخت«خون‌بازی» تازه یک سال و نیم گذشته‌ و باید فعلا منتظر بمانیم.

اما با این حال او این روزها و به عنوان مشاور کارگردان و تهیه‌کننده سخت مشغول است.

او به همراه همسرش جهانگیر کوثری تهیه‌ نخستین فیلم بلند شالیزه عارف‌پور را برعهده گرفته و به عنوان مشاور نیز این کارگردان جوان را همراهی می‌کند. عارف‌پور که پیش از این به عنوان دستیار با بنی‌اعتماد همکاری داشته، اولین ساخته سینمایی‌اش را بر اساس متنی از نغمه ثمین جلوی دوربین برده است.

بنی‌اعتماد درباره کار با عارف‌پور می‌گوید: «به هر حال شالیزه سال‌هاست دستیارم بوده و امروز خوشحالم که توانسته‌ام به او به عنوان مشاور و تهیه‌کننده کمک کنم که بتواند نخستین فیلمش را جلوی دوربین ببرد.»

شالیزه عارف‌پور در فیلم حیران به روایت قصه دختری روستایی به نام ماهی می‌پردازد. او با جوان مهاجر افغانی با نام «حیران» آشنا می‌شود و با وجود مخالفت‌های خانواده با او ازدواج می‌کند، پیوندی که پیامدهای بسیاری را به دنبال دارد.

با خواندن این خلاصه قصه، بی‌اختیار فضای فیلم‌های بنی‌اعتماد در ذهن مخاطب تداعی می‌شود.

وقتی از او می‌پرسیم که این فیلم تا چه اندازه به دنیای فیلم‌های خودتان نزدیک است می‌گوید: «قطعا قصه و فضای فیلم با دنیای من قرابت نزدیکی دارد؛ چون اگر نتوانم با قصه‌ای ارتباط برقرار کنم قطعا در تولید آن همکاری نخواهم کرد. بنابراین قصه و فضای حیران را دوست داشتم و مطمئن هستم که فیلم شالیزه  فیلمی خوب و آبرومند خواهد شد.»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «حیران» از بیست‌ودوم آذرماه در تهران شروع شد و پس از ضبط سکانس‌های تهران گروه عازم شهرهای شمالی شدند که فیلمبرداری این سکانس‌ها جمعه دهم اسفندماه به پایان رسید. بنابه گفته جهانگیر کوثری فیلمبرداری بخش‌های پایانی که حدود 20درصد از کار است از فردا در شهر مشهد و شهرهای مرزی پیگیری خواهد شد و همزمان با فیلمبرداری نیز سپیده عبدالوهاب کار تدوین فیلم را در استودیو روشنا انجام می‌دهد.

با توجه به اینکه فیلمبرداری و تدوین فیلم به طور همزمان انجام می‌شود، این طور به نظر می‌رسد که قرار بر این است که «حیران» تا پیش از جشنواره بیست‌وهفتم فیلم فجر اکران شود.

سؤالی که بنی‌اعتماد به آن اینگونه پاسخ می‌دهد: «وضعیت اکران اصلا مشخص نیست و نمی‌توان راجع به نمایش فیلم پیش از جشنواره نظر قطعی داد، باید منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت به چه گونه خواهد بود. این احتمال وجود دارد که در صورت مساعد بودن شرایط اکران فیلم را پیش از جشنواره روی پرده بفرستیم.»

در فیلم حیران که از ترکیب بازیگران بسیار مناسبی برخوردار است باران کوثری در نقش ماهی و مهرداد صدیقیان در نقش حیران ظاهر شده‌اند. خسروشکیبایی، فرهاد اصلانی، ژاله صامتی، فوژان عارف‌پور، محسن مکاری، احمد یاوری‌شاد دیگر نقش‌آفرینان این فیلم هستند.

جهانگیر کوثری و رخشان بنی‌اعتماد فیلم‌ سینمایی «حیران» را با مشارکت بانک اقتصاد نوین و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌کنند و این فیلم محصول سازمان سینمایی 79 است.

حسین جعفریان (مدیر فیلمبرداری)، ساسان نخعی (مدیر صدابرداری)، امیر اثباتی (طراحی هنری)، مهرداد میرکیانی(طراحی گریم)، بهروز شعیبی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز) و گلاره کیازند (عکاس) دیگر عواملی هستند که در تولید این فیلم همکاری داشته‌اند.

همشهری امارات

کد خبر 45546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز