سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت با استناد به سخنان رئیس‌جمهوری تصریح کرد: قیمت گازوئیل تا پایان سال افزایش نمی‌یابد.

رحمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 4 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی موضوع کنترل و تنظیم بازار پس از افزایش قیمت بنزین با اشاره به برخی از افزایش قیمت‌ها با بیان اینکه پس از تصمیم سران نظام از هیچ تلاشی برای تنظیم بازار دریغ نکرده‌ایم، گفت: در کنار نظارت‌ها اقدامات عملیاتی نیز برای کنترل بازار صورت گرفته است. ما هم فقط به این قائل نیستیم که با بگیر و ببند همه مشکلات حل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین قطعاً بر اقتصاد کشور آثاری دارد که ما بر تمام این موارد واقف هستیم، اقدامات وزارت صنعت به این معنا نیست که این اثرگذاری اقتصادی را نادیده بگیریم.

وی اضافه کرد: در کنار تشدید بازرسی‌ها در بازار، سامانه‌های وزارت صنعت نیز فعال شد به این ترتیب که از ابتدای سال یکی از اولویت‌های وزارت صمت با وجود مضیقه‌های بودجه‌ای، تکمیل سامانه‌های نظارتی بود تا از این طریق متوجه شویم کالاها از مبدأ تا مقصد به صورت آنلاین با چه نرخ و قیمتی به مصرف‌کننده می‌رسد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: برخی نگرانی‌ها نیز در خصوص آینده وجود دارد که در نشست امروز مجلس مطرح شد از جمله آنها افزایش قیمت گازوئیل بود که رئیس جمهوری در این خصوص عنوان کرده است هیچ افزایش قیمتی حداقل تا پایان سال در خصوص افزایش قیمت گازوئیل رخ نمی‌دهد.

رحمانی با اشاره به بررسی‌های ستاد تنظیم بازار در خصوص نادیده گرفتن سهمیه بنزین برخی بخش‌های حمل و نقل عنوان کرد: در جریان همین بررسی‌ها به صورت مکتوب از کارگروه اصلاح قیمت بنزین درخواست شد که سهمیه بنزین برخی بخش‌ها که از قلم افتاده بودند، احیاء شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی درباره لزوم نظارت بر تولیدات شرکت‌های دولتی تصریح کرد: هیچ دستگاه و شرکت دولتی تا پایان سال حق افزایش قیمت ندارد.

رحمانی در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: تا جایی که این افزایش قیمت منطقی و واقعی باشد آن را می‌پذیریم و سازمان حمایت نیز آن را آنالیز کرده و به زودی به تاکسیرانی ابلاغ خواهد کرد.

کد خبر 465717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha