مدیرعامل مترو تهران در مورد وضعیت فعلی مترو پایتخت و افزایش یا کاهش تعداد مسافران بعد از افزایش نرخ بنزین، گفت: در ۱۰ روز اخیر تعدادی از ایستگاه‌های مترو با افزایش مسافر مواجه شده‌اند، اما همچنان نمی‌توان نظر دقیقی راجع به این موضوع اعلام کرد.

ازدحام در مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پاسخ به این سوال که آیا بعد از افزایش نرخ بنزین، مسافران مترو افزایش پیدا کرده‌اند یا خیر، اظهار داشت: همچنان همکاران در حال پایش شبکه مترو هستند تا تغییر الگوی رفتاری مسافران را مشاهده کنند. بعد از مشاهده این تغییر الگو، می‌توان نظر داد که آیا تعداد مسافران مترو افزایش یا کاهش داشته‌اند و متناسب با آن تغییر وضعیت، راهکاری اندیشید.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز اخیر تعدادی از ایستگاه‌های مترو با افزایش مسافر مواجه شده‌اند، اما همچنان نمی‌توان نظر دقیقی راجع به این موضوع اعلام کرد، گفت: بعد از پایش شبکه می‌توان متوجه شد که میزان تقاضای سفر در کدام خطوط و ایستگاه‌ها در حال افزایش است تا با توجه به امکانات موجود پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

نوبخت با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی قطارهای خط ۱، ۲ و ۴ در ساعات اوج ۳.۵ دقیقه است، عنوان کرد: در باقی ساعات سرفاصله زمانی بیشتر از ۳.۵ دقیقه است و تعداد قطارهای فعال در خطوط هم کمتر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: در وضعیت فعلی، ظرفیت ناوگان مترو برای پوشش کلیه خطوط با سرفاصله زمانی یکسان ۳.۵ دقیقه مهیا نیست. ابتدا باید کلیه خطوط و پایانه‌های خطوط ۳، ۶ و ۷ تکمیل شوند و به شرط تأمین قطار می‌توان اظهار داشت که ظرفیت خدمت‌رسانی متروی تهران به کلیه شهروندان مناسب است.

کد خبر 465390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha