دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

میکروب‌ها در هر جایی از داخل خانه‌تان ممکن است پنهان شوند؛ از ماشین لباسشویی گرفته تا کفگیر و ملاقه‌های مورد استفاده در آشپزخانه‌. در این مطلب با ۹ جایی آشنا می‌شوید که فکرش را هم نمی‌کردید آلوده باشند.

اتاق - دكوراسيون - خانه - دكور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، مسواک را در دورترین فاصله از کاسه توالت به صورت سروته بگذارید تا ذرات آب روی آن ننشیند. هرگز مسواک خیس را در محیط بسته نگه ندارید و آنها را جوری بگذارید که برس مسواک‌های اعضای خانواده با هم در تماس نباشند. می‌توانید مسواک‌ها را در دهان‌شویه بخیسانید اما یکی‌یکی و هر بار دهان‌شویه را عوض کنید.

  • اسفنج ظرفشویی

اسفنج آشپزخانه‌تان میکروبی‌ترین چیزی است که در خانه دارید. محققان روش‌های معمول ضدعفونی کردن اسفنج‌های ظرفشویی را امتحان کردند، مانند خیساندن آنها در مایع ضدعفونی‌کننده یا آب‌لیمو، ماکرویوو کردن و یا شست‌وشو در ماشین ظرفشویی. آنها دریافتند ماکرویوو کردن اسفنج ظرفشویی به مدت یک دقیقه، میکروب‌های بیشتری را نابود کرده بود و روش موفق بعدی در نابود کردن میکروب‌های اسفنج ظرفشویی، شست‌وشو در ماشین ظرفشویی بود. اسفنج ظرفشویی مرطوب را روزی یک بار و به مدت ۲ دقیقه در ماکرویوو بگذارید و هر دو هفته یک‌بار نیز آن را عوض کنید. اسفنج ظرفشویی تنها یکی از چیزهایی است که هر روز استفاده می‌کنید و در واقع آلوده‌تر از کاسه توالتتان است. دستمال‌ها و حوله‌ها و پارچه‌های آشپزخانه نیز میکروب‌های فراوانی دارند و باید آنها را با آب داغ و مایع ضدعفونی‌کننده بشویید.

  • سینک ظرفشویی

بعد از اسفنج ظرفشویی، سینک ظرفشویی آشپزخانه‌تان میکروبی‌ترین جای خانه‌تان است. یک بطری اسپری تمیزکننده دم دستتان داشته باشید و بعد از هر بار استفاده سینک را اسپری کنید، سپس بسابید و با آب داغ آب بکشید.

  • تخته برش

آشپزخانه‌تان ۲۰۰ برابر کاسه توالت خانه‌تان باکتری دارد. برای تمیز کردن تخته برش می‌توانید آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید، سپس با سرکه اسپری کنید و بگذارید در طول شب بماند یا این‌که به مدت ۳۰ ثانیه ماکرویوو کنید.

  • مسواک

مسواک را در دورترین فاصله از کاسه توالت به صورت سروته بگذارید تا ذرات آب روی آن ننشینند. هرگز مسواک خیس را در محیط بسته نگه ندارید و آنها را جوری بگذارید که برس مسواک‌های اعضای خانواده با هم در تماس نباشند. می‌توانید مسواک‌ها را در دهان‌شویه بخیسانید اما یکی یکی و هر بار دهانشویه را عوض کنید.

  • ماشین لباسشویی

بله درست است، ماشین لباسشویی‌تان هم می‌تواند بیمارتان کند. دستمال‌ها و لباس زیرها را با هم نشویید. دست‌کم ماهی یک‌بار، یک دور با آب داغ و سرکه روشن کنید تا محفظه‌ لباسشویی میکروب‌زدایی شود. فوراً بعد از شست‌وشو خشک‌کن را بزنید و لباس‌های مرطوب را فوراً خارج کنید.

  • پرده دوش

پرده‌های دوش هر روز خیس می‌شوند و معمولا هم مرطوب می‌مانند، برای همین زمینه‌ بسیار مساعدی برای کپک و قارچ هستند. بعد از هر بار دوش گرفتن، پرده را خشک کنید.

  • سطل زباله آشپزخانه و دستشویی

سطل آشپزخانه و دستشویی معمولا زباله‌های آلوده‌تری نسبت به سطل اتاق نشیمن و اتاق‌خواب دارد. برای تمیز کردن سطل زباله، ته آن لایه‌ نازکی جوش شیرین بریزید، کمی آب بریزید و با محلول حاصل همه جای سطل را بسابید و سپس آب‌کشی کنید. این کار را در داخل دستشویی انجام دهید.

  • ماشین ظرفشویی

به لبه‌های در ماشین ظرفشویی دقیق‌تر نگاه کنید. این قسمت‌ها زمینه‌های مساعدی برای کپک و قارچ هستند.

  • کفگیرها و ملاقه‌ها

آزمایش‌ها نشان می‌دهد قاشق و کفگیر و ملاقه‌ها یکی از آلوده‌ترین چیزهای آشپزخانه هستند. دانشمندان دریافته‌اند باکتری ایکولای و کپک روی این ظروف وجود دارد. بسیاری از کفگیر و ملاقه‌ها دو تکه هستند؛ دسته‌های پلاستیکی در قسمتی به بدنه وصل شده‌اند و این یعنی این‌که گوشه‌ها و لبه‌هایی دارند که بقایای غذا در آنجا جمع می‌شود. آنها را در محلول آب داغ و صابون قرار دهید و بگذارید چند ساعت بماند و سپس خوب آبکشی کنید. کاردها و کفگیرهای کاملا فلزی بهترین انتخاب هستند و میکروبی نمی‌شوند.

کد خبر 465337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha