جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

فرهاد عشوندی: تمرینات تیم ملی از عصر جمعه 24 اسفند، آغاز شد و بازیکنان شاغل در لیگ خود را به اعضای کادر فنی تیم ملی معرفی کردند.

لیست اعلام شده از سوی دایی‌ برای بازی با کویت تغییرات بسیاری را با لیست‌های قبلی تیم ملی دارد.

بسیاری از لژیونرها از این لیست کنار گذاشته شده‌اند و تعداد زیادی از جوانان لیگی به فهرست منتخب دایی افزوده شده‌اند.

محمد احمدزاده دستیار اول علی دایی در تیم ملی فوتبال درباره مرحله اول اردوی جدید می‌گوید: «‌مهمترین برنامه ما در شروع تمرینات، هماهنگ کردن هرچه بیشتر بازیکنان است. سعی می‌کنیم با مرور برنامه‌های تاکتیکی بتوانیم نظم تیمی‌ را در زمان بازی بالا ببریم و بتوانیم در بازی با کویت از این تیم امتیاز بگیریم.»

  • فکر می‌کنید زمان کافی برای هماهنگ کردن تیم هست؟

فرصت خوبی داریم‌. با تمرینات فشرده سعی می‌کنیم تا بچه‌ها را در کنار هم، هماهنگ کنیم. این اصلی‌ترین هدف ماست.

  • در فهرست جدید تیم بسیاری از لژیونر‌های اماراتی خط خورده‌اند؟

شاید دلیلش این باشد که سطح کیفی لیگ برتر ایران بالاست و بچه‌هایی که در لیگ ما می‌درخشند، بهتر از بازیکنان لیگ‌های دیگر کشورها هستند. ما سعی کردیم که بهترین‌ها را به لیگ دعوت کنیم.

  • یعنی بازی این بازیکنان به‌خوبی بازیکنان لیگ نبوده است؟

ما سعی کردیم آمادگی و شایستگی بازیکنان را به عنوان ملاک اول انتخاب  قرار دهیم. با این وجود درهای تیم ملی باز است. اگر بازیکنی بتواند در ادامه راه بار دیگر شایستگی‌اش را نشان دهد فارغ از اینکه در چه تیمی‌ بازی می‌کند، دعوت می‌شود. کار مربیان تیم ملی زیر‌نظر گرفتن بازیکنان ایرانی در هر جای کشور است.

  • تیم ملی این بار، نسبت به گذشته جوان شده‌. از این پس باید شاهد تداوم این حرکت باشیم؟

ما سعی کردیم حرکتی نو را در تیم ملی آغاز کنیم. با دعوت از بازیکنان شایسته لیگ و جوان کردن تیم، خواستیم تا خونی جدید را به تیم ملی تزریق کنیم. چنانچه این بازیکنان بتوانند پاسخ کادر فنی را بدهند، حتما این حرکت ادامه خواهد داشت.

  • بیشترین تغییر در تیم در خط حمله بوده است. فکر می‌کنید این ترکیب جدید می‌تواند برای تیم ملی موثر باشد؟

ما نه تنها در خط حمله که سعی کردیم در تمام خطوط، بازیکنان جدیدی را دعوت کنیم. فکر می‌کنم اگر بچه‌ها بتوانند از فرصتی که در اختیارشان گذاشته شده استفاده کنند، مشکل گلزنی تیم ملی برطرف می‌شود.

  • چطور شد که ‌هاشمیان به تیم ملی دعوت شد؟

دایی با او تماس گرفته بود و وحید هم پذیرفت که به تمرینات بیاید. البته در آخرین تماس ما با او، مثل اینکه وحید گفته آسیب دیده است و نمی‌تواند به تهران بیاید.

کد خبر 46500

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز