جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

مهین قاسمخانی-خبرنگار: زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند که اگر از سوی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی مورد حمایت قرار نگیرند، ممکن است در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

زنان سرپرست خانوار

حمایت و توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست از چندسال قبل مورد توجه مسئولان از جمله مدیریت شهری قرار گرفت. مراکز مهارت‌آموزی کوثر هم با همین رویکرد در مناطق ۲۲ گانه تهران راه‌اندازی شد و امروزه ده‌ها مرکز مهارت‌آموزی کوثر در گوشه و کنار این شهر چتر حمایت خود را بر سر هزاران زن سرپرست خانواده گسترده‌اند. در این بین منطقه ۲۰ با ۱۷ مرکز مهارت‌آموزی از فعال‌ترین مناطق تهران است.
«خدیجه فتحی» رئیس اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۲۰ می‌گوید: «۳۰۰ بانوی بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز کوثر منطقه در حال مهارت‌آموزی هستند. برخی از آنها در همین مراکز مشغول به کار شده‌اند و براساس آمار ثبت شده در سامانه ما، از زمان آغاز فعالیت این مراکز، تاکنون بیش از ۳ هزار بانوی بی‌سرپرست و بدسرپرست به خود اتکایی رسیده‌اند.»
فتحی اضافه می‌کند: «در گذشته بیشتر حمایت‌ها از بانوان سرپرست خانواده به ارائه بسته‌های کالا وگاه مبالغ ناچیزی پول محدود می‌شد، اما امروزه تلاش می‌کنیم به جای دادن ماهی، به این بانوان ماهیگیری بیاموزیم و خوشبختانه امروز ۷۰ بانوی کارآفرین داریم که با کمک مراکز کوثر، نه تنها برای اداره زندگی خودشان توانمند شده‌اند، بلکه توانسته‌اند زمینه اشتغال ده‌ها نفر را فراهم کنند.»
حمایت از بانوان سرپرست خانواده به همین‌جا ختم نمی‌شود. فتحی می‌گوید: «در کنار توانمندسازی و مهارت‌آموزی سایر نیازهای این قشر را هم از یاد نبرده‌ایم. برگزاری انواع کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی از قبیل یادگیری مهارت‌های اجتماعی، مقابله با حوادث غیرمترقبه، مدیریت مصرف در خانه، تحکیم بنیان خانواده و... از دیگر برنامه‌های حمایتی این اداره برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست است.»
رئیس اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۲۰ در پایان به یکی از مطالبات جدی بانوان سرپرست خانواده اشاره می‌کند و می‌گوید: «متأسفانه با وجود همه تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده هنوز یک نمایشگاه دائمی که بانوان بتوانند تولیدات‌شان را آنجا عرضه کنند، نداریم. در این زمینه امیدواریم بتوانیم از کمک و مساعدت فرمانداری شهرستان ری بهره‌مند شویم.»

کد خبر 464418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha