همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اصل شرکت در انتخابات را یک وظیفه اسلامی و ملی دانست و تاکید کرد: به نفع مردم است که در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح روز جمعه 24 اسفند پس از انداختن آرای خود به صندوق در حسینیه جماران، در گفت و گو با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: تشکیل مجلس خوب و مدافع مردم ،انقلاب و کشور دشمنان را مایوس می‌کند و همه به جز دشمنان نظام، پیروز خواهند شد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: یکی از اشتباهات افراد این است که می‌گویند چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و این در واقع یک نوع خود زنی است.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند حق خود را از دست می‌دهند و نتیجه این می‌شود که افراد مورد نظر آنها به مجلس راه پیدا نکنند .

وی با تاکید بر اینکه منطق حکم می‌کند که هر ایرانی در انتخابات شرکت کند ، تاکید کرد: انتخابات تنها میدانی است که می‌تواند تاثیر بگذارد لذا پیام من به مخاطبان این صحبت‌ها این است که در انتخابات شرکت کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که بازنده و برنده این انتخابات چه کسی خواهد بود، افزود: با تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد همه ملت پیروز خواهند بود و دشمنان ضرر می‌کنند و اگر مجلسی ضعیف و ناکارآمد تشکیل شود، چه مخالفان و چه موافقان ضرر می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه مجلس در راس امور تصریح کرد: این موضوع شعار نیست بلکه یک واقعیت است.

رییس مجلس خبرگان رهبری نقش مجلس شورای اسلامی را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت : هیچ نهادی در نظام جمهوری اسلامی مانند مجلس نیست که چنین نقش اساسی در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه قدرت اجرایی کشور در اختیار وزرا است ، دادن رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا و استیضاح آنها را از جمله مهمترین وظایف قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برشمرد.

هاشمی رفسنجانی همچنین به وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : نظارت بر عملگرد سایر قوا در این دوره بسیار مهم است .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سرنوشت تدوین برنامه و بودجه کشور توسط مجلس تعیین می‌شود، تصریح کرد: اگر مجلس ضعیف باشد ملت در همه امور ضرر می‌کند ولی اگر قوی باشد همه مشکلات حل شدنی است .

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دشمنان چه تصوری از حضور مردم در انتخابات خواهند داشت ، گفت : دشمنان به تحقیق می‌خواهند مجلسی ضعیف تشکیل شود و یا مشارکت مردم در این رویداد کم باشد.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند القا کنند که در ایران دمکراسی نیست و این حرف بسیار به ضرر کشور است .

هاشمی رفسنجانی خارجی‌ها را به قضاوت منصفانه در خصوص انتخابات ایران دعوت کرد و گفت : پیام من به آنان این است که انتخابات ایران را با سایر کشورها مقایسه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران امروز اثبات می‌کنند که کشورشان از نظر دمکراسی در منطقه پیشتاز است.

رییس مجلس خبرگان رهبری در همین زمینه به مجریان و ناظران انتخابات توصیه کرد تا انتخابات را به گونه‌ای برگزار کنند که دوست و دشمن به سلامت انتخابات در ایران اعتراف کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : آبروی نظام و منافع ملت و انقلاب برای چهار سال آینده در این روز شکل می‌گیرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به مجلس آینده چیست ، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نباید جای احساسات و برخوردهای احساسی باشد.

هاشمی رفسنجانی داشتن منطق ، برنامه و عقلانیت و توجه به مردم را از ویژگی های یک مجلس خوب عنوان کرد.

وی همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و افزود : اگرچه قلمروی وظایف مجلس خبرگان نسبت به مجلس شورای اسلامی محدود تر است اما به لحاظ کیفیت و حساسیت جایگاه خبرگان بسیار وسیع است.

کد خبر 46441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز