چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

محمود مولایی: الامارت نیم فصل دوم دوری الامارت را خوب شروع کرده. این تیم در نیم فصل اول بازی‌ها نمایش بدی داشت و در نهایت زمانی پا به تعطیلات گذاشت که در قعر جدول حضور داشت

این تیم به باختن در نیم فصل اول عادت کرده. سال قبل هم وضعیت به همین ترتیب بود. تیم الامارات نیم فصل اول را خیلی بد به پایان برد و در حالی که همه فکر می‌کردند با ادامه این روند در نیم فصل دوم به لیگ دسته دو می‌رسد، اما الامارات در نیم فصل دوم به ناگهان همه چیز را تغییر داد و در هفته‌های آخر بقای خود را در لیگ دسته اول مسجل کرد.

 در ابتدای فصل جدید همه الامارات را تیم تغییر یافته می‌دانستند. همه می‌گفتند که این تیم با حضور مثلث ایرانی موفق خواهد شد. اما به راستی که تام این رحرفها اشتباه از آب درآمد تا الامارات این روزها بار دیگر شانس اصلی سقوط باشد!

 این تیم فعلا در قعر جدول دوری الامارات حضور دارد و اگر بخواهد کمی دچار لغزش شود باید خود را ربای سقوط به لیگ دسته دو آماده کند. تا اینجا نیم فصل دوم برای این تیم مثل نیم فصل دوم سال گذشته پیش رفته.

این تیم در سه بازی اول دور برگشت 5 امتیازبه دست آورده که آمار بدی نیست. آنها ابتدا ببازی الوحده را بردند و سپس برابر الشعب و الظفره مساوی کردند. تا اینجه همه چیز طبق برنامه پیش رفته. رضا عنایتی مهاجم گلزن الامارات در این باره می‌گوید: «ما عادت کرده ایم که نیم فصل دوم نتیجه بگیریم. پارسال هم همینطور بود.

 فکر می کنم با تلاش بچه‌ها دوباره در لیگ بمانیم.» البته بدشانسی الامارات این است که تیمهایی که برای بقا با آنها رقابت خواهد کرد، تیم‌های چغری هستند. تیم حتا که الشباب را در لیگ برده این فصل خیلی بد نشان نداده و گاهی وقت‌ها نتایج خوبی به دست می‌آورد.

تیم الوحده که همواره از مدعیان قهرمانی در لیگ بوده این روزها برای بقا می جنگد. این تیم خیلی باخته اما شکست‌های متمادی الامارات و حتا باعث شده تا الوحده دو پله بالاتر از قعر جدول بایستد.

 الظفره هم تیم خوبی است که خیلی سخت به رقیبان با ج می‌دهد، هر چند در سه هفته اخیر لیگ جالب نتیجه نگرفته است. عنایتی می‌گوید:

 «چون شرایط تیم ما نسبت به رقیبان دیگر بدتر است باید خیلی بهتر از آنها بازی کنیم و بتوانیم این فاصله سه امتیازی را بگیریم.» الامارات هفته بعد یک بازی بسیار دشوار خواهد داشت.

 این تیم در خانه میزبان الشباب است، تیمی که این روزها زخم خورده است. بعد از دو شکست متوالی در جام حذفی و لیگ مقابل الاهلی این تیم را نیازمند برد کرده.

عنایتی ادامه می‌دهد: «این یکی از سخت‌ترین بازیهای ماست. معمولا تیمها در حساسترین شرایط به ما می‌خورند.» رضا در گفت و گو با همشهری امارات از وضعیت این تیم شروع می کند و به تیم ملی می‌رسد....

  • فکر می‌کنی تیم الامارات دوباره در لیگ بماند؟

این را نمی‌شود الان گفت. باید قبول کنیم که تیم الامارات ضعیف است. سال قبل هم ما به زور در لیگ ماندیم. فکر می‌کردیم امسال شرایط تیم فرق کرده و دیگر از این نتایج خبری نیست. ولی تازه وسط بازیها فهمیدیم که بدتر از قبل شده.

 در نیم فصل اول تیم خیلی بد نتیجه گرفت و دیگر هیچ امیدی برای ماندن در لیگ نداشتیم. خوشبختانه نیم فصل دوم را خیلی خوب شروع کردیم. تا الان نباخته ایم و این خودش جای تعجب دارد.

 مقابل الظفره هم تیم خوب بازی کرد و دیگر کمتر اشتباه کردیم. ما ارگ در نیم فصل اول هم همینطور بازی می‌کردیم شک نکنید که الان در رده‌ها میانی جدول بودیم و اصلا سقوط نمی‌کردیم.

 اما تیم عادت کرده فصل را بد شوع کند و در پایان فصل به زور در لیگ بماند. الان هم داریم زور می زنیم کتیم را در لیگ نگه  داریم. امیدورام این سه ماه هر چه زودتر تمام شود و بتوانیم تیم را نگه داریم و با فکر بازی برویم!

  • یعنی دیگر با الامارات تمدید نمی‌کنی؟ سال قبل هم همین حرف را می‌زدی اما در نهایت ماندی...

سال قبل فرق می‌کرد. رئیس باشگاه به من قول داد که تیم را تغییر بدهد. من روی قول او حساب کردم. گفتند بازیکن می‌خریم تا تیم این دفعه دیگر در خطر سقوط نباید. فکر می‌کنم آنها بیشتر قدر موقعیت باشگاه خود را ندانستند.  چون اگر به لیگ دسته دو برسند وضعیت تیم از این هم بدتر می‌شود. الان در دسته اول هستیم به تیم نمی رسند چه برسد به اینکه برود دسته دو. وگرنه من اصلا در این تیم نمی‌خواستم بمانم.

  • یعنی الان پشیمان هستی؟

به هر حال دارم فوتبال بازی می‌کنم. این هم شرایطی که پیش آمده و چاره‌ای نیست که تلاش خود را بیشتر از قبل کنیم.  ولی من دیگر در پایان فصل ه هیچ وجه قراردادم را تمدید نمی‌کنم. حتی اگر الامارات در لیگ دسته اول بماند در این تیم نمی‌مانم. دیگر از این شرایط خسته شده‌ام. به خدا دیوانه شده‌ام. من از باختن خیلی بدم می‌آید و این تیم هم که چپ و راست دارد می‌بازد. حس خیلی بدی است که امیدوارم نصیب هیچکس نشود.

  • الان وضعیت روحی خوبی داری؟

این باخت‌ها خیلی روی من تاثیر داشته. باید یک بازیکن باشید که بتوانید این را درک کنید. من به هیچ وجه دیگر قراردادم را تمدید نخواهم کرد. مگر دیوانه‌ام که این کار را کنم؟

  • برای آینده هم تصمی گرفته‌ای؟

نه، باید در این باره فکر کنم. الان که با تیم قرارداد دارم. باید تا سه ماه دیر در خدمت الامارات باشم. بعد از آن در این باره تصمیم می‌گیرم.

  • احتمال دارد به ایران برگردی؟

هنوز چیزی معلوم نیست. باید ببینم در آینده در چه اتفاقی می‌افتد. ولی هر چیزی احتمال دارد.

  • سیاوش اکبرپور می‌گوید که سال بعد با هم در یک تیم بازی می‌کنید...

اتفاقا در این‌باره حرفهای زده شده. ولی الان زود است در این باره حرف بزنیم.

  • هفته بعد تیم شما با الشباب بازی دارد. در مورد این دیدار حرف می‌زنی.

خیلی بازی دشواری است.  الشباب در صدر جدول حضور دارد و از تیمهای خوب امسال است. این تیم رد هفته قبل به الاهلی باخت و قطعا برای سه امتیاز به زمین ما می‌آید. ولی الامارات هم به سه امتیاز نیاز دارد.  ما در خانه بازی می‌کنیم و باید هر ببریم چون نباید هیچ امتیازی را از دست بدهیم چون وضعیت تیم بدتر می شود.

  • در تیم الشباب دو بازیکن ایرانی حضور دارند...

ایمان و جواد از بازیکنان خیلی خوب لیگ هستند. آنها روی نتایج الشباب خیلی تاثیر داشته‌اند. با حضور این دو الشباب خیلی تیم خطرناکی است.

  • برای این بازی با هم کری خوانده‌اید؟

نه، من اصلا اهل این چیزها نیست. از طرفی تیم ما در قعر جدول قرار دارد و زشت است که برای دیگران کری بخوانم. در ایران از این کارها می‌کردم اما اینجا که نه. به هر حال مملکت غریب است. دوست دارم در اینجا تمام بازیکنان ایرانی موفق باشند.

  • اگر موافق باشی در مورد تیم ملی هم حرف بزنیم. ابتدا بگو کی به ایران می آیی؟

روز 26 اسفند در ایران هستم. بعد به مشهد می‌روم تا عید را در کنار خانواده باشم.

  • برای تمرین تیم ملی می آیی؟

من نمی‌دانم که در تیم ملی هستیم یا نه. به هر حال باید لیست را اعلام کنند. فکر می‌کنم همان روزها مشخص می شود.

  • در این زمینه فدراسیون فوتبال به باشگاه الامارات مکاتبه نکرده. مثل سری قبل که دعوت نشدید!

نه، هیچ حرفی رده نشده. ولی به هر حال من 7 سال است که پشت خط بوده‌ام و  همیشه برای پوشید پیراهن تیم ملی شانس داشته‌ام ولی به حقم نرسیده‌ام.

  • فکر می‌کنی انتخاب دایی، انتخاب خوبی است؟

به هر حال دایی با تجربه است. او یک بازیکن بین‌المللی است. فکر می‌کنم دایی بتواند در تیم ملی موفق باشد، البته به شرط اینکه همه از او حمایت کنیم.

  • رابطه تو با او چگونه است؟

ما به هم دوست هستیم. هیچ مشکلی با هم نداریم. زمانی که در تیم ملی با هم بازی می‌کردیم رابطه خوبی داشتیم. اگر او بخواهد با تمام توان در خدمت تیم ملی خواهم بود.

همشهری امارات

کد خبر 46379

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز