مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بعضی از نقاط سطح شهر تهران به علت ساعت پیک و اختلالات ترافیکی، دچار ترافیک سنگین شدند. البته تمام ترافیک‌های ایجاد شده مربوط به برف نبود.

تهران - روز برفي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، اصغر عطایی که ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۵ آبان ماه این گفت‌وگو را انجام می‌داد، تاکید کرد: تا این ساعت هیچ یک از معابر شهر تهران به علت بارش برف، مسدود نشده‌اند. 

وی با اعلام اینکه شهرداری تهران همکاری و تعامل بسیار خوبی با اداره هواشناسی به منظور اطلاع‌رسانی روزهای بارانی و برفی در طول سال دارد، گفت: در طول سال برای آمادگی در روزهای برفی بر اساس دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده مختص با شرایط جغرافیایی هر منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی در روزهای گذشته بارش برف را در ابتدای هفته هشدار داده بود، عنوان کرد: در مناطق شمالی شهر تهران (منطقه یک و دو) در ساعات اوج ترافیک، ابتدای صبح بارش برف آغاز شد. کلیه مناطق ۲۲گانه شهرداری دارای تجهیزات برف‌روبی از جمله، لودر کامیون، گریدر، نمک پاش و ... هستند.

عطایی در مورد علت ترافیک برخی مناطق، بیان کرد: بعضی از نقاط سطح شهر تهران به علت ساعت پیک و اختلالات ترافیکی، دچار ترافیک سنگین شدند. البته تمام ترافیک‌های ایجاد شده مربوط به برف نبود. تا به این لحظه (ساعت ۱۴:۰۰) هیچ یک از معابر شهر به علت بارش برف، مسدود نشده‌اند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در سطح شهر، داخل مخازن زرد رنگ شن و ماسه و نمک جایگذاری شده تا شهروندان به اندازه نیاز خود در معابر فرعی شهر از آن استفاده کنند، افزود: از شهروندان درخواست داریم که از تجهیزات مناسب خودرو در فصل زمستان استفاده کنند چراکه مشاهده شده که تعدادی از ترافیک‌ها به علت عدم استفاده از زنجیر چرخ ایجاد شده بود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه و نواحی در امر برف‌روبی آماده هستند. همچنین از ابتدای صبح شهردار تهران به همراه مدیران ارشد خود در مرکز کنترل ترافیک تهران به منظور پایش و رصد حضور داشت.

عطایی با اعلام این خبر که با توجه به برودت هوا از امشب محلول نمک و نمک‌پاشی در معابر تهران به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی انجام خواهد شد، افزود: معمولا در مواقعی قبل از بارش برف اقدام به نمک و شن‌پاشی می‌شود که دمای هوا زیر صفر باشد و احتمال لغزندگی و یخ‌زدگی داده شود. از آن جا که برودت هوا به شکلی نبود که قبل از بارش برف اقدام به نمک‌پاشی شود، کلیه نیروهای خدماتی شهرداری تهران امروز پس از بارش برف وارد عملیات برف‌روبی شدند. اما چون ترافیک امروز قابل پیش‌بینی نبود، ماشین‌آلات سنگین به بعضی از نقاط ورود پیدا نکرد.

به گفته‌ مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران، کلیه مخازن شن و ماسه سطح شهر پر هستند و به محض خالی شدن شارژ خواهند شد.

بر طبق این گزارش، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز به دنبال بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، گفت: وضعیت ترافیکی امروز در برخی از نقاط تهران، چندوجهی و چندعاملی است و حل آن، همکاری نزدیک دو نهاد شهرداری و پلیس تهران را می‌طلبد.

کد خبر 463531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha