چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله‌ تهران، ماهنامه اجتماعی- فرهنگی با گستره توزیع سراسری است که توسط بخش خصوصی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی احسان میراب زاده منتشر می‌شود.

  • وب‌گاه رسمی: www.tehranmagazine.ir

نخستین شماره این ماهنامه، مهرماه سال ۱۳۹۴ در همزمانیِ تقویمی عید سعید غدیرخم با جشن مهرگان به روی دکه‌های روزنامه‌فروشی رفت.

نشانه نوشته مجله تهران (Logo) توسط صداقت جباری، خوشنویسی و طراحی شده و صفحه آرائی (Layout) براساس رویکرد مجله، «عکس محور» طراحی شده است. مجله تهران، می‌کوشد تا با بهره گرفتن از عکاسی مستند اجتماعی، پیامش را به طیف بیشتری از مخاطبان در گروه‌های مختلف سِنّی عرضه کند و تاثیرگذاری‌اش را بر مجله خوانی افزایش دهد. رسم الخط مجله تهران، براساس مصوبات فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است.

سردبیری ماهنامه تهران را پژمان موسوی عهده‌دار است. خروجی تحریریه مجله تهران درگروه برخطِ شهر با بخش‌های شهروند، آبادی، دربست، جانِ شهر و قاراشمیش؛ گروه تهران‌خوانی با بخش‌های تهران‌مصور، راسته‌کتاب و تهران‌مکتوب؛ گروه تهران‌پلاس با بخش‌های هیجان، رستوران‌گردی، همزیستی، کمپینگ و در گروه‌های طهران قدیم؛ شب‌های تهران؛ کنتراست؛ موسیقی؛ تماشا، مجله خبری و پیشنهاد ارائه می ‌شود. گروه عکس مجله هم علاوه بر تامین عکس‌های متن، با بخش‌های مستقل از متن به نام‌های عکاس‌باشی، تهرانِ ما، خارج از تهران و ایرانِ ما به ارائه محتوا می‌پردازد.

  • بیانیه چارچوب آگهی

ماهنامه تهران، برای صاحبان کار و  کسب، یک «بیانیه چارچوب آگهی» در سه برداشت دارد که در آن آمده است:
«مجلات هم مثل انسان‌ها منحصربه فردند و متفاوت بودن، به مجله مزیت‌هایی می‌بخشد که اولین‌اش، به چشم آمدن است.

  • برداشت یک

«تهران» نامی است به یقین نیرومند. آنقدر نیرومند که سه ستاره درخشان را نصیب تانمی‌کند:١. به نام تجاری‌تان امکان می‌دهد که به سرعت، از سایر رقبا فاصله بگیرد. ۲. به نام تجاری‌تان امکان می‌دهد که متمایز شوندگی بیشتری را دنبال کند. ۳. خرید و تجربه رضایت بخشی از نام تجاری‌تان برای مخاطب فراهم می‌شود.

  • برداشت دو

«مجله تهران» برای رساندنتان به این سه ستاره درخشان، باید جذاب، اصیل و مربوط باشد. «جذاب» که خوانندگان، به سمت «تهران» کشیده شوند؛ «اصیل» که مخاطب، «تهران» را باور کند و «مربوط» که مجله، بتواند با زندگی‌ها و نیازهایشان پیوند برقرار کند.

امّا چه چیزهایی «مجله تهران» را جذاب‌تر، اصیل تر، مربوط تر و در نتیجه در ذهن مخاطب، مثبت می‌کندو از نظر عاطفی موجب درگیرسازی بیشتر مخاطب با مجله می‌شود؟


۱. سوژه پردازی‌های جوان‌گرایانه ۲. روش‌های خلاقانه  روزنامه نگاری ۳. جذب نخبگان، اهالی فرهنگ و هنر، تهران‌شناسان و فعالان کار و کسب ۴. بهره مندی از تکنیک‌های گرافیک در فُرم ۵. عکس محور بودن مجله ۶. به‌کارگیری استانداردهای جهانی در انتشار مجله ۷. عقلانیت ۸. ارزش‌هایی که بر سرشان مصالحه نمی‌کنیم ۹. چارچوب ۱۰. داستان منحصر به فرد «تهران» ۱۱ .توانایی کارِ گروهی و بهبودپذیری ۱۲. تفاوت

کلمات معمول ما در مجله تهران برای احترام به مخاطب عبارت‌اند از: ممتاز، نوآورانه، قابل اعتماد، قابل استناد، کارا، زیبا، اخلاقی، دوستانه، هیجان انگیز، جذاب، حرفه‌ای.

  • برداشت سه

مجله تهران می‌خواهد برای رسیدنش و رساندنتان به سه ستاره درخشان، به حسرت تهرانی‌ها پایان دهد و داستانِ نو و تازه‌ای را خلق کند. داستانِ پایانِ حسرت‌ها. پایان حسرتِ معنا بخشیدن به لحظات زندگی در تهران؛ پایانِ حسرت تعلق خاطر؛ پایانِ حسرت لذت بردن از مشارکت اجتماعی.

دچار این اشتباه نشوید که فکر کنید همه اینها شاعرانه و غیرممکن هستند. نام‌های تجاری بزرگ دنیا هم به همین حسرت‌ها پایان داده‌اند (نسبی و نه مطلق) و همین‌طور عمل‌کرده‌اند و موفق بوده‌اند.»

شماره شاپای  مجله تهران  ISSN  ۲۴۲۳-۷۶۸X، قطع آن ۲۴ × ۲۱ سانتیمتر و چاپ آن چهار رنگ است. دسترسی به مجله تهران در فضای مجازی از طریق آی دی Tehranmag در اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیسبوک امکان‌پذیر است.

کد خبر 323113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha