همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران، انتخابات را صحنه تجدید حیات و مهر تایید بر زنده بودن ملت دانست و گفت : انتخابات متعلق به مردم و صحنه اعمال اراده ملت است.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد چهارشنبه (22 اسفند) قبل از ترک تهران به مقصد داکار پایتخت سنگال در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص انتخابات ‪۲۴‬اسفند، افزود: در ‪۲۹‬سال گذشته ملت ایران با هر انتخابات یک گام به سوی تعالی و پیشرفت برداشته است.

رییس جمهوری با بیان این که شرایط هر انتخابات ویژه همان انتخابات و زمان بوده است، گفت : امروز شرایط جهان و ملت ایران کاملا اختصاصی است.

احمدی نژاد افزود: ملت‌های دنیا از شرایط حاکم بر جهان به تنگ آمده‌اند و به دنبال الگوی جدید هستند و جملگی اعلام کرده‌اند که ملت ایران را الگو قرار داده اند.

وی گفت : بارها از زبان سیاستمداران و شخصیت‌های سیاسی دنیا شنیده شده ، تنها ملتی که می‌تواند الگوی ملت‌های دنیا قرار گیرد ملت ایران است.

رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اهمیت حضور پرشکوه مردم در انتخابات گفت : انتخابات تجلی ویژگی‌ها و برجستگی‌های یک ملت است و یک انتخاب درست و دقیق می‌تواند ملت ایران را سریعتر به جایگاه برتر برساند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: انتخابات در ظاهر فقط چند ساعت وقت گذاشتن است اما در حقیقت حضور مردم معادلات منطقه‌ای و جهانی را به نفع کشور ما تغییر می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است بگویند که ضعف‌هایی وجود دارد و بداخلاقی هایی صورت می‌گیرد . این درست ، اما مهم جهت‌گیری درست ملت برای رفع نواقص و رسیدن به تعالی است که به فضل خدا امروز فضای خوبی برای حرکت در این مسیر فراهم است.

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه نمایندگانی که جایگاه خدمت به ملت و قانونگذاری و نظارت را بهتر بشناسند، جایگاه ملت ایران را دوچندان ارتقا خواهند داد گفت : اگر نمایندگانی خدوم ، عدالت گستر و بدون وابستگی جناحی و باندی انتخاب شوند که هدفشان خدمت به ملت و تامین منافع ملی باشد، کمک فراوانی به توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران همچون همیشه نقش خود را به خوبی در انتخابات ایفا خواهد کرد افزود: با برنامه ریزی‌هایی که برای این سفر انجام شده ، احتمالا ما نتوانیم در این همایش باشکوه حضور مستقیم داشته باشیم اما مطمئن هستم که ملت ایران جای ما را خالی نخواهند گذاشت و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات کشور ثبت خواهند کرد.

رییس جمهوری قرار است در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در داکار پایتخت سنگال شرکت کند.

کد خبر 46343

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز