هر طرفدار فوتبالی کاملاً با دل‌شکستگی پس از دیدن شکست تیم موردعلاقه‌اش آشناست، اما اکنون دانشمندان هشدار می‌دهند استرس ناشی از تماشای شکست در فوتبال ممکن است واقعاً به قلبتان آسیب برساند و حتی شما را بکشد.

soccer fan

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، یک بررسی جدید نشان می‌دهد طرفداران طرف‌ بازنده مسابقه فوتبال نسبت به طرفداران طرف برنده با احتمال ۲۹ درصد بیشتر ممکن است در روز مسابقه دچار عارضه اضطراری قلبی-عروقی مانند حمله قلبی، درد قلبی (آنژین صدری)، نشانگان حاد کورونری (نشانه‌های ناشی از نرسیدن خون به عضله قلب) یا سکته مغزی شوند.

در مقابل حمایت از طرف برنده با ۲۰ درصد کاهش احتمال عارضه مرگبار قلبی- عروقی همراهی دارد.

با توجه به اینکه اثرات منفی ناشی از شکست در فوتبال بر طرفداران نسبت به اثرات مثبت ناشی از پیروزی، شدیدتر است، تماشاگران فوتبال در مجموع با احتمال ۶ درصد بیشتر ممکن است در روز مسابقه دچار عارضه قلبی- عروقی مرگبار شوند.

مردان به این عارضه ناشی از تماشای فوتبال حساس‌تر هستند، به‌طوری که احتمال عوارض قلبی- عروقی مرگبار و غیر مرگبار در آنان نسبت به زنان در روزهای مسابقات فوتبال به شیب بیشتری افزایش می‌یابد.

دانشمندان می‌گویند این تفاوت جنسیتی احتمالاً مربوط به توجه بیشتر مردان نسبت به زنان به فوتبال است.

این پژوهش که نتایج آن در «ژورنال علوم ورزشی» منتشر شده است، به این نتیجه می‌رسد: «علت استرس روانی و برانگیختگی عاطفی شدید در رابطه با مسابقات فوتبال ممکن برانگیزاننده عوارض قلبی-عروقی باشند.

این دانشمندان می‌گویند «افزایش مصرف دخانیات و الکل» به‌وسیله طرفداران فوتبال برای تسکین احساس ناراحتی‌شان ممکن است نقشی در این بروز مشکلات قلبی- عروقی داشته باشد و «اقدامات احتیاطی» در هنگام مسابقات از این لحاظ باید انجام شود.

کد خبر 463341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha