سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی از دستگیری یک سارق منزل و ۲ مالخر اموال سرقتی در منطقه دارآباد خبر داد و گفت: سارق برای باز کردن در منزل مال باخته کلیدساز آورده بود.

کلیدساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در تشریح این خبر اظهار کرد: ۱۴ مهر ماه ۹۸ خانمی به کلانتری ۱۶۴ قائم مراجعه و اعلام کرد از منزلش در منطقه دارآباد سرقت شده است که به علت بررسی تخصصی پرونده برای شناسایی سارق یا سارقان به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی پس از مراجعه به پایگاه یکم در اظهارات خود گفت که سارق یا سارقان پس از تخریب در منزل وی، تعدادی اموال از قبیل طلا، وجه نقد، لپ‌تاپ و ... سرقت کرده‌اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان کرد: تحقیقات پلیسی نشان از آن داشت که در زمان عدم حضور شاکی در منزل، سارق به همراه یک کلیدساز به در منزل مراجعه کرده ولی با تخریب در منزل وارد ساختمان شده است.

دستخال با اشاره به شناسایی کلیدساز و دعوت وی به پلیس آگاهی، عنوان کرد: فرد کلیدساز اظهار کرد فردی ناشناس با من تماس گرفت تا برای باز کردن در منزل به نشانی اعلامی از سوی وی مراجعه کنم. پس از حضور در نشانی مذکور به وی اعلام کردم یکی از همسایگان را برای احراز هویت خویش صدا کند که سارق از این امر طفره رفت و در نهایت من نیز از باز کردن در منزل امتناع و موضوع را کنسل کردم و بابت کنسلی ۲۰ هزار تومان اجرت گرفتم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، چهره سارق شناسایی شد و مشخص شد وی دارای چندین فقره سابقه کیفری از جمله سرقت است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه سارق با دستور قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و تعدادی از اموال سرقتی از همان محل کشف شد.

وی عنوان کرد: سارق تعدادی از اموال سرقتی را به ۲ تن از مالخران در محدوده شمال تهران فروخته بود. هر ۲ مالخر شناسایی و دستگیر شدند و بخشی از طلاهای شاکی، لپ‌تاپ و هارد اکسترنال از مغازه‌های آنان کشف شد.

وی افزود: هر ۲ مالخر و سارق منزل با دستور بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای ناحیه یک روانه زندان شدند.

در پایان رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی به شهروندان توصیه کرد از نگهداری وجوه نقد با مقادیر بالا و جواهرات در منزل خودداری کنند و محل مسکونی خود را به تجهیزات ایمنی مانند نصب سیستم دوربین مداربسته با کیفیت بالا مجهز کنند.

کد خبر 462757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha