داماد ۴۳ ساله که به‌دنبال اختلافات خانوادگی برادرزنش را مقابل دادگاه شهرستان بابل به قتل رسانده بود ۲ ثانیه پس از اجرای حکم قصاص از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.

دادگاه

به گزارش همشهری، صبح ۲۹آذر سال ۹۵جنایت هولناکی در مقابل دادگاه شهرستان بابل رخ داد. آن روز ۲مرد پس از خروج از دادگاه و مقابل ساختمان دادگستری با هم درگیر شدند و لحظاتی بعد یکی از آنها به سمت ماشینش رفت و بعد از بیرون‌ آوردن یک قبضه سلاح شکاری، اقدام به تیراندازی به سوی دیگری کرد و پس از آن از محل گریخت. مرد مجروح به‌دلیل اصابت گلوله به سرش جانش را از دست داد. وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، تحقیقات برای کشف راز این جنایت و دستگیری قاتل شروع شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد قاتل مردی به نام حسین‌علی و مقتول نیز برادرزن ۳۲ساله او به نام ابراهیم بوده است.

طبق اطلاعات پلیس، عامل شلیک مرگبار ۱۸سال قبل از حادثه با خواهر مقتول ازدواج کرده بود و آنها ۲ فرزند داشتند اما از مدتی قبل به‌خاطر اختلافاتی که بین‌شان رخ داده بود، همسرش قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود. به این ترتیب اختلافات آنها بیشتر شده بود تا اینکه قاتل تصمیم گرفته بود راهی دادگاه شود و برای برگرداندن همسرش به خانه اقدام کند. روز حادثه نیز وی به همراه برادرزنش برای پایان دادن به این اختلافات به دادگاه رفته بودند اما پس از خروج از آنجا، با هم دچار جر و بحث شده و در نهایت داماد جنایتکار سراغ ماشینش رفته و بعد از بیرون کشیدن یک قبضه سلاح شکاری از داخل صندوق عقب به سمت برادرزنش شلیک کرده و او را به قتل رسانده بود.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری قاتل ادامه یافت تا اینکه کمی بعد وی در یکی از خیابان‌های اطراف دستگیر شد. این مرد در بازجویی‌ها به قتل برادرزنش با انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه جنایت در دادگاه پای میز محاکمه رفت و با درخواست خانواده مقتول به قصاص محکوم شد. حکم قصاص وی مدتی بعد از سوی دیوان‌عالی کشور تأیید و به این ترتیب مقدمات اجرای حکم فراهم شد و داماد قاتل سحرگاه دیروز پای طناب دار قرار گرفت.

به گفته رئیس دادگستری بابل، روز گذشته وقتی زمان اجرای حکم رسید، تلاش مسئولان و معتمدان حاضر در محل برای گرفتن رضایت خانواده مقتول آغاز شد و آنها به گفت‌وگو با اولیای دم پرداختند اما در نهایت آنها گفتند که قصد اجرای حکم را دارند. به این ترتیب طناب دار به گردن قاتل افتاد و حکم اجرا شد اما ۲ثانیه بعد خانواده مقتول بخشش خود را اعلام کردند. به این ترتیب، وی از طناب دار پایین کشیده و به سرعت به بیمارستان منتقل شد که کادر درمانی بیمارستان حال او را رضایت‌بخش توصیف کرده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری صدا و سیما نیز گزارش کرد که مرد نجات‌یافته از اعدام هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌ها بستری است، عملیات لوله‌گذاری انجام شده و تحت کنترل دستگاه است، وضعیت قلبی و ریوی وی ثابت و پایدار و وضعیت مغزی‌اش در دست بررسی است.

کد خبر 462941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha