یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

پیراهن سوم فصل بعد منچسترسیتی رونمایی شد و گفته می‌شود الهام گرفته از سبک موسیقی جاز است، اما آنچه به چشم فوتبال‌دوستان ایرانی می‌آید طرح سرو سرافکنده یا همان بته‌جقه است.

طراحي لباس سوم منچسترسيتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، شرکت پوما تامین‌کننده لباس‌های باشگاه منچسترسیتی است. این شرکت حالا اطلاعاتی درباره کیت سوم منچسترسیتی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ منتشر کرده است. پیراهن سوم منچسترسیتی در فصل آینده الهام گرفته از سبک موسیقی جاز است و در آن از رنگ‌های منحصر به فرد و شادی استفاده شده است.

شرکت پوما بیانیه‌ای درباره این طراحی جالب منتشر شده است که در این‌جا به بخشی از آن اشاره می‌کنیم: «صحنه موسیقی شهر منچستر همیشه تاثیر شگرفی در جهان داشته است. پیراهن سوم منچسترسیتی برای فصل ۲۱-۲۰۲۰ الهام گرفته از موسیقی brit pop است که بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ شهرت فراوانی یافته بود.»

پیش از این طراحی جالب پیراهن سوم کنونی منچسترسیتی نیز واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. پیراهنی به رنگ زرد فسفری و قرمز هلویی که چندی پیش و قبل از شروع فصل در معرض بازدید هواداران قرار گرفته بود.

  • الهام از سبک موسیقی یا طرح ایرانی؟

این لباس با رنگ سفید استخوانی و آبی طراحی شده و درست است که گفته شده الهام گرفته از نوعی موسیقی است ولی نکته جالب در آن استفاده از طرح‌ و نشان ایرانی سرو سرافکنده یا همان «بته‌جقه» است و در عکس‌هایی که منتشر شده، بته‌جقه‌ها به‌وضوح قابل مشاهده‌اند.

وب‌سایت مدال هم در این زمینه نوشت: این لباس هنوز به مرحله تولید و طراحی نهایی نرسیده و فقط تصویری از اشکال پس‌زمینه آن منتشر شده است.

  • بُته‌جـِقّه، نقش سرو سرافکنده که نشانه ایران و ایرانیان است و در تاریخ هنرهای سنتی همیشه مورد توجه بوده و در تزیین انواع صنایع دستی به‌ویژه پارچه، ترمه، قالی و گلیم، کاشی سفال، شال‌بافی، نساجی، خاتم، تشعیر و زربافی در اندازه‌ها و اشکال گوناگون سهم زیادی دارد.

زربفت ابریشمی ایرانی. سید حسین مژگانی. ۱۳۴۲ خورشیدی

کد خبر 462483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha