مدیرعامل ایران خودرو از رایزنی برای فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز تکمیل ۳۰ هزار خودروی ناقص موجود در کارخانه و تحویل خودروها به مشتریان تا ۲ ماه آینده خبر داد.

فرشاد مقیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با بیان این که تعداد خودروهای موجود در انبارهای ایران خودرو با تامین این نقدینگی به زودی به صفر خواهد رسید، گفت: هدف اولیه ما در ماه‌های پیش رو و تا پایان سال کامل کردن خودروهای کف کارخانه و رفع نواقص این خودروها و پس از آن افزایش تیراژ است که با این روند امیدواریم در نیمه دوم سال زیان‌ده نباشیم.

وی با اشاره به لغو تخصیص منابع ارزی از سوی بانک مرکزی افزود: بخشی از نقدینگی ما از سرفصل‌های درآمدی همچون تحویل خودروهای ناقص تامین می‌شود و تاکید ما نیز هزینه کردن این نقدینگی در بخش تولید است. برای تامین مابقی نقدینگی مورد نیاز هم مذاکراتی انجام شده که طی روزهای آینده نتایج آن با جزییات بیشتر اعلام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، ۳۰ هزار دستگاه خودروی ناقص موجود در کارخانه طی ۲ ماه با تلاش قطعه‌سازان تکمیل می‌شود.

مقیمی نقش میزگردهای داخلی‌سازی قطعات در تامین قطعات مورد نیاز خودروهای ناقص را مهم عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست‌های مهم، داخلی‌سازی قطعات است. تاکنون ۱۹ قطعه که پیش از این از خارج تامین می‌شد داخلی‌سازی شده است.

بنا به اعلام این مسئول، با توجه به روند افزایشی تولید قطعات مورد نیاز خودروهای تولید شده در این مجموعه خودروساز، تجاری‌سازی محصولات از روزانه ۱۱۹۰ دستگاه در هفته آخر مرداد، به ۱۵۴۰ دستگاه در هفته نخست آبان رسید که انتظار می‌رود به مرز ۲ هزار دستگاه در دی ماه برسد.

مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تیر امسال اعلام کردند که خودروهای ناقص کف کارخانه‌های خودروسازی نهایتاً ظرف مدت یک ماه و نیم تکمیل و تحویل مشتریان داده خواهند شد. اما این وعده همچنان محقق نشده است. دو خودروساز بزرگ کشور طی ماه‌های اخیر به دلیل ناقص بودن خودروها و موجود نبودن برخی قطعات، تاخیر زیادی در تحویل خودروهای ثبت‌نام شده مشتریان خود داشتند.

با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها، وزارت صمت راهکار داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز را در دستور کار قرار داد تا هم در کاهش قیمت خودروها اثرگذار باشد و هم سرعت تحویل خودروهای ناقص بیشتر شود.

کد خبر 462288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha