دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

سعید اکبری: القطر دست به کار بزرگی زد. این تیم که شنبه شب در یکی از سخت‌ترین دیدارهای فصل به مصاف الغرافه قدرتمند رفت، موفق شد این تیم را در خانه حریف شکست دهد.

القطر با حرفه‌ای‌گری توانست میزبان قدرتمند خود را شکست دهد و سه امتیاز دیگر به اندوخته‌هایش اضافه کند.

الغرافه شب تلخی را پشت سر گذاشت. اگر کلیمرسون بازیکن برزیلی این تیم پنالتی را از دست نمی‌داد، شاید الان نتیجه برای الغرافه به گونه‌ دیگری رقم می‌خورد. اما به هر حال قسمت بود که تیم القطر شنبه شب الغرافه مدعی را شکست دهد.

برد زمانی برای این تیم شیرین‌تر می‌شود که نتیجه دو بازی گذشته را مرور کند. در لیگ قطر تیم‌ها سه بار در فصل مقابل هم قرار می‌گیرند و بازی‌ها به پلی‌آف کشیده می‌شود. در دو بازی گذشته، این تیم الغرافه بود که هر دو بازی را برده بود.

 القطر در بازی اول مقابل این تیم مدعی خیلی وا داد و 5 گل خورد. این بدترین نتیجه القطر در رقابت‌های دوری القطر در فصل جاری بود. زمانی این باخت بدترجلوه می‌کرد که همه درمی‌یافتند بازی در خانه تیم القطر برگزار شده.

در بازی برگشت، یاران کریمی کمی پیشرفت کردند و در نهایت بازی را با نتیجه نزدیک 3 بر دو واگذار کردند. در آن بازی شاگردان موسویچ بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و در نهایت با ضربه پنالتی همین کلیمرسون در دقیقه 90 بازی را باختند. اما سرنوشت برای این بازیکن برزیلی در بازی سوم تغییر یافت.

او که فکر می‌کرد شاید این بار حداقل با پنالتی او بازی برای تیمش مساوی شود. اما کلیمرسون پنالتی را از دست داد تا الغرافه دیگر نتواند قفل دروازه میهمان خود را باز کند. در این بازی علی کریمی دوباره برای القطر خوش درخشید. او در بازی قبلی این تیم مقابل الشمال ستاره بازی شده بود و تعریف اغلب روزنامه‌ها را برانگیخته بود.

در مقابل الغرافه هم علی 90 دقیقه برای این تیم بازی کرد و اتفاقا تاثیر زیادی بر روند بازی داشت. اغلب حملات القطر را علی پایه‌ریزی می‌کرد و اتفاقا او سازنده تک گل تیمش بود.

علی با یک پاس خوب الحوسنی را در موقعیت گلزنی قرارداد و این بازیکن موفق شد دروازه میزبان را باز کند. عماد بعد از این گل به نشانه‌ تشکر تنها به سمت کریمی رفت و شماره 8 را در آغوش گرفت.

علی البته غیر از این حرکت سه بار خود دروازه الغرافه را تهدید کرد، اما درخشش گلر این تیم مانع از آن شد که او بتواند در نقش یک گلزن هم ظاهر شود. مهمترین موقعیتی که علی به دست آورد در دقیقه 86 بازی بود. او در محوطه 18 قدم صاحب موقعیتی خوب شد اما توپ به گلر حریف خورد و وارد دروازه نشد.

کریمی در کل مقابل الغرافه تاثیر زیادی روی برد این تیم داشت و یک بار دیگر نشان داد که دوباره به اوج بازگشته. همه منتظر این هستند که کریمی هم دوباره بتواند بازی‌های درخشان خود را برای تیم ملی هم انجام بدهد.

القطر با بردی که مقابل الغرافه به دست آورد در لیگ 34 امتیازی شد و در رده چهارم قرار گرفت. این تیم به مرحله پلی‌آف صعود کرده و با انگیزه بیشتر به بازی‌های لیگ ادامه می‌دهد. البته این تیم از بالانشینان کمی عقب افتاده.

آنها با الغرافه 25 امتیازی کمتر دارند! تیم ام‌صلال که در رده سوم لیگ قرار دارد هم 7 امتیازی از این تیم بیشتر به دست آورد. برد القطر مقابل الغرافه بیشتر از همه به نفع تیم السد شد تا در صدر جدول دوباره به الغرافه نزدیکتر شود. حالا این دو تیم در صدر 9 امتیاز اختلاف دارند.

اگر السد موفق می‌شد ام‌صلال را ببرد الان این اختلاف 6 امتیاز بود. این تیم شنبه شب در خانه میزبان خود دو بر یک باخت تا به واسطه برد القطر، اختلاف خود را با الغرافه حفظ کند.

همشهری امارات

کد خبر 46178

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز