چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

بهاره خسروی ـ خبرنگار: همزمان با فرا رسیدن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، میدان آیینی امام حسین(ع) میزبان شهروندان و عاشقان مهدویت در جشن بزرگ «بیعت» است.

جشن بیعت

برای آشنایی شهروندان و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت با فلسفه مهدویت و انتظار و همچنین تجدید بیعت و میثاق با یگانه منجی عالم بشریت، جشن بزرگ بیعت در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود. «مصطفی بیات» مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۲ و فرهنگسرای عترت با اعلام این خبر درباره جزئیات جشن بزرگ بیعت می‌گوید: «جشن و اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت با امام عصر(عج) با مشارکت و همکاری مؤسسه «مصاف ایرانیان» برای ایجاد روحیه شور و شعف معنوی، ایجاد همبستگی و الفت میان شیعیان برای بیعت قلبی و زبانی منتظران با امام زمان(عج) ، در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا می‌شود.»

سخنرانی استاد «علی‌اکبر رائفی‌پور»، مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) «محمدرضا طاهری»، «‌محمدحسین پویان‌فر» و «حسین طاهری»، اجرای گروه سرود هنری «وصال»، اجرای نقاشی روی شن با موضوع «ظهور» توسط «فاطمه عبادی» و شعرخوانی شاعر آیینی «احمد علوی» جزء برنامه‌های این جشن است.

این مراسم علاوه بر تهران همزمان در مراکز استان‌های سراسر کشور همراه با ویژه‌برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود، درباره زمان و روز جشن بزرگ بیعت توضیح می‌دهد: «این مراسم در سراسر کشور، پنجشنبه ۱۶ آبان ماه مصادف با نهم ربیع‌الاول، ساعت ۱۵ برای منتظران مهدی موعود(عج) برگزار می‌شود. شهروندان تهرانی برای شرکت در این مراسم پر فیض معنوی و بهره‌مندی از برکات معنوی آن می‌توانند راهی میدان آیینی امام حسین(ع) شوند.»

کد خبر 461773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha