همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج گفت: گاهی فروشندگان برای جلب مشتری لباس‌هایی با نقش و نگار نامتعارف و ابزار شیطان‌پرستی عرضه می‌کنند که از ممنوع بودن آن بی‌خبرند.

هالوين - شيطان پرستي - لوازم نامتعارف

مهر نوشت: میراسماعیل صدیق در خصوص کشف پوشاک، وسایل و یا زیورآلات نامتعارف در برخی واحدهای صنفی شهرستان کرج که بر وری برخی از این اجناس آرم و یا نمادهایی از شیطان‌پرستی وجود دارد، اظهار کرد: در زمینه مقابله با عرضه چنین لباس‌ها و یا ابزاری همه روزه بازرسان اتحادیه پوشاک بازدیدهایی از واحدهای صنفی زیرمجموعه انجام می‌شود که مشتمل بر بررسی مواردی است که در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و یا در ویترین‌ها نمایش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در کنار بازرسی‌های روزانه بازرسان اتحادیه پوشاک، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز به صورت هفتگی و ماهانه بازدیدهای خود را از واحدهای صنفی عرضه‌کننده پوشاک انجام می‌دهد.

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج افزود: فروشندگانی که اقدام به فروش پوشاک و یا وسایلی با نماد شیطان‌پرستی می‌کنند، اغلب نسبت به این موضوع ناآگاه بوده و اطلاعی از طرح برخورد اتحادیه اصناف و اداره نظارت بر اماکن با عرضه چنین اجناسی ندارند، آنها در بیشتر موارد فروشندگانی هستند که به‌تازگی وارد عرصه کار شده‌اند و از ممنوعیت فروش این اجناس خبر ندارند.

صدیق با اشاره به این‌که در جریان بازرسی‌های مستمر اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج این نوع لباس‌های نامتعارف و یا ابزار و زیورآلات شیطان‌پرستی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده جمع‌آوری می‌شود، افزود: در این میان هستند فروشندگانی که علیرغم تذکرات مکرر ما باز هم اصرار بر عرضه این نوع اجناس دارند که در این صورت واحدهای صنفی این افراد پلمب می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز نیز در گشت‌های مشترک با اداره نظارت بر اماکن عمومی حضور دارند، گفت: در این بازرسی‌ها در صورت مشاهده عرضه پوشاک نامتعارف در واحدهای صنفی علاوه بر پلمب، اتخاذ جریمه و معرفی به مراجع قضایی برای این واحدهای صنفی منظور می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج تاکید کرد: در قالب بازرسی گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی، اگر اجناس کشف شده از واحدهای صنفی عرضه‌کننده پوشاک به صورت قاچاق باشد که مشمول جرائم کالای قاچاق نیز می‌شود و اگر موارد منکراتی باشد به مراجع قضایی معرفی شده و برای آنها جرائم منکراتی لحاظ می‌شود.

صدیق با اشاره به این‌که گاهی فروشندگان به دلیل جلب مشتری لباس‌هایی با نقش و نگار نامتعارف در ویترین‌ها نمایش می‌دهند و این در حالی است که از ممنوعیت عرضه آن در بازار اطلاعی ندارند، افزود: نمایش کلاه‌گیس، نقاب بالماسکه، گردنبند و دیگر وسایلی که نمایشی از شیطان‌پرستی و یا نمادی از فرقه‌هاست گاهی در ویترین‌های پوشاک‌فروشان عرضه می‌شود که در بازرسی‌ها این موارد متخلف را جمع‌آوری می‌کنیم و جلوی فروش آن گرفته می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج افزود: در این میان نظارت بر مزون‌های لباس بخش مهمی از کار است، یکسری از این مزون‌ها از اتحادیه پوشاک مجوز کار دارند و قانون‌مند هستند، اما تاکید ما بر بازرسی از واحدهایی است که در خانه‌ها و یا مکان‌های شخصی اقدام به برگزاری شوی لباس و فروش اجناس ممنوعه دارند اینها از بازرسی‌ها مخفی هستند در حالی که مرتکب خلاف شده‌اند.

صدیق عنوان کرد: برپایی بسیاری از مزون‌ها و یا شوهای لباس در واحدهای آپارتمانی و خانه‌های مسکونی بدون اخذ مجوز از اتحادیه پوشاک است، به همین دلیل تنها از طریق تبلیغات این مزون‌ها در فضای مجازی، در سطح معابر و خیابان‌ها و یا نصب تبلیغات در آسانسورها از وجود چنین مکان‌هایی مطلع می‌شویم، برای ورود به این مکان‌های عرضه و فروش لباس و بازرسی از آن به یقین حکم داداستانی لازم است.

وی در بخش دیگری در خصوص آمار واحدهای صنفی عرضه‌کننده پوشاک در کرج که امسال تخلف داشته و پلمب شده‌اند، بیان کرد: این آمار به صورت هفتگی بیش از سه تا چهار مورد و در یک‌ماه این آمار به حدود ۲۰ مورد هم می‌رسد و موارد تخلف این واحدها به عدم جواز کسب، نداشتن کارت مباشرت، تخلف فروش اجناس نامتعارف و... است.

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان کرج در پایان تاکید کرد: مسئله فروش پوشاک امری مهم است؛ چون با فرهنگ جامعه ارتباط دارد و هرجا تخلفی در این مورد مشاهده شود اداره اماکن با اعمال قانون در این مورد ورود می‌کند.

کد خبر 460935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha