سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: نمایش، عرضه و فروش البسه با مارک‌های غربی و تصاویر مبتذل در فروشگاه‌ها ممنوع است.

به گزارش ایسنا، در نامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به اتحادیه پوشاک و لباس دوخته تهران آمده است: گزارشات واصله و بررسی‌های به عمل آمده حاکیست برخی از توزیع کنندگان پوشاک به منظور جلب مشتری اقدام به نمایش البسه و استفاده از مانکن‌های غیرمتعارف و بسیار زننده می‌کنند که این موضوع علاوه بر تبعات سوء، باعث نارضایتی مسوولان فرهنگی و شهروندان شده است.

بر همین اساس در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، رعایت حقوق شهروندی، تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی در این‌گونه واحدهای صنفی در اجرای ماده 17 قانون نظام صنفی، ضوابط انتظامی مرتبط با توزیع پوشاک به نحو مقتضی به کلیه اعضای تحت پوشش ابلاغ و از طریق بازرسان آن اتحادیه نظارت بر حسن اجرای آن معمول و نسبت به اعمال مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی با واحدهای متخلف برخورد شود.

همچنین در ادامه این نامه پلیس بر رعایت ضوابط انتظامی تاکید کرده که مشروح آن به دین شرح است:

1 ـ ممنوعیت نمایش، عرضه و فروش البسه با مارک‌های غربی و تصاویر مبتذل

2 ـ ممنوعیت به نمایش گذاشتن پاپیون و کروات در معرض دید عموم

3 ـ به نمایش نگذاشتن مانکن‌هایی که برجستگی‌های بدن، سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد، اعم از سر تنها، یا نیم‌تنه یا تمام قد (مانکن‌ها باید بدون سر یا نیم‌سر باشند)

4 ـ استفاده نکردن از مانکن‌ها با پوشش‌های غیرمتعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه اسلامی (پوشاندن البسه به شکل تحریک‌آمیز و یا منقوش به تصاویر مبتذل، آرایش مانکن، نمایش عمومی مدل مو و غیره)

5 ـ عدم فروش البسه زیر زنانه توسط متصدی مرد

6 ـ واحدهای صنفی ویژه بانوان و یا غرفه‌های مختص آن‌ها در فروشگاه‌های پوشاک دارای تابلوی «ورود آقایان اکیدا ممنوع» باشد.

7ـ عدم به نمایش گذاشتن البسه زیر زنانه در معرض دید عموم

8 ـ استفاده از مانکن‌های ملبس به لباس‌های زیر زنانه در واحد صنفی که صرفا البسه زیر زنانه تولید و عرضه می‌کنند مشروط به این‌که فروشنده مرد نباشد، بلامانع است.

9 ـ رعایت شیوه‌نامه نصب نام و علامت تجاری بر روی البسه (BRAND) توسط تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان

10 ـ وجود فروشنده خانم برای عرضه لباس در واحدهای صنفی پوشاک زنانه که دارای اتاق پرو است، الزامی بوده و باید حتما لباس بانوان از طریق فروشنده زن به آن‌ها تحویل داده شود.

کد خبر 90975

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز