یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین دانشکده مطالعات جهان با هدف مطالعه کشورهای گوناگون با رویکردی کشوری و بین رشته‌ای در دانشگاه تهران، راه‌اندازی شد.

تأسیس دانشکده مطالعات جهان در دستور جلسه روز 29 بهمن ماه 1386 هیئت رئیسه دانشگاه تهران قرار گرفت و به عنوان نخستین دانشکده مطالعات جهان به تصویب رسید.

اندیشه آغازین مطالعات کشوری در سال 1383 با راه‌اندازی موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در دانشگاه تهران صورت تحقق یافت و در همان سال نخستین گروه دانشجویان رشته مطالعات آمریکا را در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفت.

این اندیشه با تلاش برای مطالعه سایر کشورهای جهان با راه اندازی و پذیرش دانشجو در رشته های مطالعات بریتانیا، فرانسه، روسیه بال و پر گرفت و سرانجام به ظرفیتی برای تأسیس دانشکده مطالعات جهان تبدیل شد و در زمستان 1386 با تلاش بی وقفه بنیانگذاران این شیوه مطالعاتی در ایران و درایت مسئولان دانشگاه تهران رویش علمی و معرفتی جدیدی را در عرصه نماد علم و فرهنگ ایران به ارمغان آورد.

هم اکنون رشته‌های جدیدی چون مطالعات آلمان، مطالعات هند، مطالعات اسپانیا و مطالعات آمریکای لاتین به تصویب رسیده و برنامه راه‌اندازی مطالعات کشورهای دیگر تدوین شده‌است.

کد خبر 46076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز